ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ה'עריקה' החרדית נשפטה ל-50 ימי מאסר

דבורה לאה כהן, חרדית בת 20 מקרית מלאכי, הואשמה בעריקה מצה"ל - ונשפטה בבית דין צבאי ל-50 ימי מאסר • בפועל נותרו לה 36 יום בכלא הצבאי • פרסום ראשון

צילום: שטורעם.נט
צילום: שטורעם.נט



בית הדין הצבאי ביפו גזר הבוקר (ד) את עונשה של דבורה לאה כהן, החרדית שנעצרה לפני תשעה ימים באשמת עריקה מצה"ל. הוגש נגדה כתב אישום, ועל פי ההחלטה, היא נשפטה ל-50 ימי מאסר.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי הסעיף המרכזי בכתב האישום הוא סעיף 94 לחוק השיפוט הצבאי, שמשמעותו היעדר מן השירות הצבאי שלא ברשות. השופטת אורלי מרקמן, סגנית נשיא בית הדין הצבאי, קבעה את גזר הדין החמור.

על פי חוקי המאסר הצבאיים, עונש המאסר חל מהיום שנעצרה. לכן, תשעת ימי המאסר שכבר ריצתה ו-חמישה ימים נוספים בגלל "קיצור העונש", ירדו מסכום הימים הכולל. בכך נותרו לכהן עוד 36 ימי מאסר.

עוד בנושא:
המשטרה הצבאית עצרה אשה חרדית נשואה • פתחה בשביתת רעב
מסע המעצרים נמשך: 'עריק' חרדי בן 20 נעצר בצפת
מעצר החרדית הוארך ביום • בעלה: לא צפינו שיתנהגו כך
סערה: מעצרה של החרדית ה'עריקה' הוארך ב-24 יום • זעם במשפחתה
חכמים על חלשות • אוסדיטשר בז לצה"ל

האישה, המשתייכת לקהילת חב"ד בקרית מלאכי, נעצרה לאחר שהסגירה את עצמה בבואה למשטרה הצבאית בקרית מלאכי, היות והיא ובעלה תכננו להמריא לביקור בניו-יורק ולעלות אל ציונו של האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל. הם הגיעו כדי לברר את מעמדה ולקבל אישור יציאה.

בדיונים הקודמים נטען בבית המשפט, כי האישה פגעה במשמעת הצבא בכך שבעבר הצהירה על גיוס, הגיעה לבקו"ם - וברחה ממנו. טרם ברור באלו הליכים משפטיים ינקטו בני המשפחה ועורך דינה של האישה.

בשבוע שעבר אמר בעלה אלירן כהן, בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "באנו למשטרה הצבאית בעיר מגורינו, הצגנו בתמימות תעודת נישואין במטרה להסדיר את הפטור של אשתי משירות בצה"ל, אך משם זה התגלגל מהר מאוד למעצר. לא ציפינו שיתנהגו אליה כך".
צה קרית מלאכי צבא בית הדין חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד