כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

יעקב יוסף גרינוולד, אחרון אסירי יפן - נוחת בישראל

לאחר שריצה את מרבית עונשו בכלא היפני, ישוב הלילה אחרון אסירי יפן - יעקב יוסף גרינוולד - לישראל • בארץ יועבר גרינוולד להשלים את ריצוי העונש באחד מבתי הכלא

אסירי יפן בכלא. צילום ארכיון
אסירי יפן בכלא. צילום ארכיון



פרשיית יפן מגיעה לסיומה: הבחור יעקב יוסף גרינוולד, השלישי והאחרון מבין 'אסירי יפן', עושה את דרכו לישראל, וצפוי לנחות בארץ כבר בשעות הלילה - כאן יקבלו את פניו אנשי השב"ס.

מעצרו בבית הכלא ביפן מגיע לסיומו אחרי שהעביר שם את מרבית שנות המאסר שנגזר עליו.

ככל הנראה יועבר גרינוולד, מיד עם נחיתתו בנתב"ג, להמשך ריצוי עונשו באחד מבתי הכלא בישראל. נכון לעכשיו, טרם ידוע באיזה בית כלא ירצה את עונשו, כאשר רק לאחר נחיתתו בישראל הוא יעבור מיון והתאמה.

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', ב-27 בינואר השנה הודיע משרד המשפטים ביפן בהתכתבות עם פרקליטות המדינה בישראל, כי הם כרגע מטפלים באישור הסופי להעברתו של האסיר, והם מקווים מאוד שהדבר יקרה בקרוב.

כבר אז הביעו עסקנים המטפלים בפרשה חשש כי הענקת האישור הסופי עשויה להימשך זמן רב, יותר מן הצפוי. בשל כך הפעילו לחצים גדולים על המשרד ביפן, בכדי לקבל את האישור להעברתו של גרינוולד לארץ עוד לפני חג הפסח.

ב-23 במרץ, שלח משרד המשפטים ביפן הודעת מייל למשרד המשפטים בישראל, לפיה, הוא ישלח בקרוב את האישור הסופי להעברתו של גרינוולד, אך לפני שיעשה זאת הוא רוצה לאמת מספר נתונים ולקבל תשובות למספר שאלות.

כאמור, הלילה לאחר חצות ינחת גרינוולד בישראל, ויועבר מיד לידי שירות בתי הסוהר.

עו"ד מרדכי ציבין, הידוע כבעל קשרים מסועפים ברחבי העולם, מהם מסתוריים, אשר בין היתר גרם למינוי שופטת בבית משפט לזכויות אדם בשטרסבורג, הגיב על ההתפתחות: "בשל פזיזותו ורשלנותו של הנשיא שמעון פרס, אשר מיהר לחון את האסיר בונדו טרם קבלת אישור של משרד המשפטים היפני, בערה חמתם והם עיכבו את חזרתו של גרינוולד ארצה, לשם המשך ריצוי עונשו במשך למעלה משנתיים.

"חבל שכבוד הנשיא נכנע ללחצים ולא השכיל לדעת את מאמר חז"ל 'אין מבריחין את השבויים מפני השבויים'. אלה שלחצו עליו, ידוע גם ידעו היטב, חבל".
יעקב יוסף גרינוולד יפן אסיר כלא ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד