י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המשטרה הצבאית פשטה על בני ברק: 5 נעצרו

שוטרים צבאיים פשטו בלילה על בני-ברק, ועצרו חמישה בחורי ישיבה שלא הגישו את טפסי הדיחוי • רק לאחר 12 שעות התקשר אחד העצורים להוריו, וסיפר שהובא להארכת מעצר בבית דין צבאי

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

אמש (ג), מעט לאחר השעה 3:00 בלילה, פשטה המשטרה הצבאית על העיר בני ברק וביצעה מעצרים לתלמידי ישיבה צעירים שלא התייצבו בחצי השנה האחרונה בלשכת הגיוס עם טופס מטעם המוסד בה הם לומדים, המסדיר את מעמדם כבני ישיבה.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חדרים' עולה, כי מדובר בלפחות חמישה צעירים, רובם רווקים בגילאי 20-25 שבעבר הגישו טפסים המסדירים את הדיחוי להתגייסות לצה"ל בהסדר תורתם אמנותם.

בני משפחות העצורים אומרים ל'בחדרי חרדים' כי מאז המעצר - סמוך לשעה 3:00 - אף אחד מהעצורים לא יצר קשר.

12 שעות מאוחר יותר, התקשר אחד העצורים להוריו, ועידכן כי הוא מובא יחד עם העצורים האחרים בפני בית הדין הצבאי בבסיס תל השומר, שם יוחלט האם להאריך את מעצרם.

מדובר בתקדים, היות ומאז בוטל חוק טל נותרו אלפי בחורי ישיבה ללא חוק המסדיר את אי התגייסותם לצה"ל, אך למרות זאת המשטרה הצבאית לא ביצעה מעצרים למעט מקרה בודד של דבורה לאה כהן, חסידת חב"ד בת 20 מקרית מלאכי, שהוגדה כעריקת צה"ל לאחר שלא הסדירה את הפטור מטעמי דת כמקובל. הבוקר נגזרו עליה 50 ימי מאסר, כאשר בפועל נותרו לה 36 יום לרצות בכלא הצבאי.

האם בחורי הישיבות ואברכי הכוללים שאמורים להגיש טופס דיחוי, אך מפאת ביטול חוק טל לא הגישוהו ייעצרו גם כן? מסתבר שלא. בתי הכלא הממשלתיים והצבאיים מלאים יחסית, ואין בהם מקום לאיכלוס מאות אלפי תלמידי הישיבות והכוללים.

אין זה סוד כי המערכת הצבאית אינה מעוניינת לגייס את מאות ואלפי הצעירים החרדים, וכך גם רבים בציבור החילוני שהצהירו במפורש כי אין בכך תועלת. נותר רק לקוות כי לא מדובר בניסיון של גורם כלשהו להתסיס וליצור כותרות.

דובר צה"ל הגיב ל'בחדרי חרדים' כי, "צה"ל פועל באופן סדיר לאכיפת תופעת ההשתמטות מכלל האוכלוסייה לאורך כל ימות השנה.

"הליכי המעצר מבוצעים באופן יזום ע"י משטרת ישראל, המשטרה הצבאית וביקורת הגבולות של מדינת ישראל".
צהל גיוס פטור בחורי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד