כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כשלון 'מבצע אומן': "הכספים הועברו לנחמן ברלנד ונציגיו"

לאן נעלמו כספי 'מבצע אומן'? מנכ"ל 'נחלי איתנים' לשעבר, דודו אלקיים, שופך אש: "הכספים ניתנו כהלוואה לנחמן ברלנד" • "הרבנית מנוצלת על ידו בצורה מחפירה"

נחמן ברלנד. צילום ארכיון
נחמן ברלנד. צילום ארכיון



"הכספים של המבצע הועברו לנחמן ברלנד ונציגיו כהלוואה ומאז הוא מנסה להתנער מזה, מי שחושב שאני טועה יכול לתבוע אותי תביעת דיבה", כך אומר היום (ד) דודו אלקיים, מי ששימש כמנכ"ל חברת הנסיעות 'נחלי איתנים' ואחד מהאנשים המקורבים לגר"א ברלנד. עם זאת, אלקיים לא מאבד תקווה "מי שמכיר את הרב ברלנד יודע שהוא לא ינטוש אף אחד, ובימים הקרובים כולם יקבלו את הכסף חזרה".

זו הפעם הראשונה מאז התפוצצה פרשת הנסיעות המסובסדות של 'שובו בנים', ויותר מ-9000 נוסעים נותרו ללא כרטיסים, שגורם בכיר ורשמי מוכן לדבר בשמו ולהניח את הקלפים על השולחן. "הרב עובר תקופה קשה", הוא אמר לקו 'הסקופים'. "אנשים שמנסים להכפיש, ניסו והצליחו לחבל את המבצע ולצערי אלו אנשים שקרובים אליו מאד".

לדבריו, כבר לפני פורים, אחרי שנחתם הפרק הראשון במבצע, הועברו הכספים כהלוואה לנחמן ברלנד ולעוד שורה ארוכה של בכירים במוסדות הקהילה, "המוסדות על פי טענתם היו בקשיים", מסביר אלקיים, "בישיבה שמגובה בפרוטוקולים ובמסמכים חתומים העברנו את הכסף, כעת הם מנסים להתנער מזה".

עוד בנושא:
הגר"א ברלנד שוב בחו"ל • יגייס 6 מיליון שקל
מבצע סבסוד כרטיסי הטיסה לאומן נקלע לקשיי מימון
ב-2:00 לפנות בוקר סוכם: יש מימון כרטיסים לאומן
המבצע קרס • 9,000 נוסעים תקועים ללא כרטיס
זעם, שוטרים ואיומים • ביטול 'מבצע אומן', היום שאחרי

"מה הם עשו עם הכסף? אני לא יודע". אלקיים מסביר כי הסיבה שהוא חושף את הדברים בתקשורת היא "מאחר ונחמן ברלנד מנסה להפיל את האשמה על אביו ועל אנשים חפים מפשע ולכן אנחנו רואים את הצורך לשים את הקלפים על השולחן". באשר לשאלת המראיין מדוע הרבנית תומכת בנחמן הוא משיב: "תרשה לי לשמור על כבודו של הרב אבל דבר אחד אוכל להגיד, היא מנוצלת בצורה מחפירה על ידי נחמן ברלנד".

לסיום הוא אומר: "אם אותה חבורה לא תפרוש מתפקידיה, הסיפור יגיע לחקירה משטרתית, ומבצע סבסוד הכרטיסים לאומן הוא רק קצה הקרחון, וכל מי ששומע את מה שאני אומר כעת, יודע למה אני מתכוון".

"התנהגות מחפירה ורשלנית"

עוד נודע, כי ביום שני השבוע שוגר מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים ממשרדה של עורכת הדין קלריס דביר לנחמן ברלנד, ישיבת שובו בנים, יוסף אסולין, מנהל נחלי איתנים, חברת נחלי איתנים טורס, אשי מנדל, חבר הנהלה, ואהרון תפילנסקי, חשב וחבר הנהלה בשובו בנים. את המכתב כתבה עורכת הדין בשם מרשיה, יעקב אילוז, דוד אלקיים ושלומי ברלנד.

"לשימת לבכם", נכתב במכתב, "מרשיי אשר הביעו לאורך כל הדרך מורת רוח קשה מהתנהלותכם במשיכת כספים מהחברה ו/או בכלל ממוסדות שובו בנים ומהתרומות, הכל לצרכיכם הפרטיים, שבגינה פרשו מתפקידם במוסדות, טרחו ושמרו למזלם הרב, אסמכתאות בדוקות המעידות על העברת הכספים ולרבות בגין התחייבותכם להשיב את הכספים לחברה.

"והנה, חרף התחייבותכם המפורשת להשבת הכספים, הדבר לא נעשה עד כה, למרות שאנו מצויים כשבוע וחצי בלבד, טרם המועד הקבוע לטיסות ומדובר בהתנהגות מחפירה ורשלנית, בניגוד לכל דין".

במכתב כותבת עורכת הדין כי מרשיה יעשו אומדן כספי של ההפסדים שנאלצו לספוג עד כה, ותהיה להם את הזכות להגיש באמצעותה כתב תביעה על השבת הכסף.

מלבד זאת היא מציינת כי יוכלו להגיש נגדם כתב תביעה בגין לשון הרע והוצאת דיבה, "למרשיי נודע, כי בנוסף למחדלכם החמור, שהינו בניגוד להתחייבויות מפורשות שמסרתם, ובניגוד לכל דין, הינכם מוציאים דיבתם רעה בקשר להתנהלות החברה בתקופה שבה לקחו חלק בניהול. אף על פי שידוע לכם שבתקופה הקצרה שהם היו בניהול, המבצע בשנה שעברה יצא בהצלחה על אף כל הקשיים שהיו, ואפילו קשיים יותר קשים מאשר השנה הזאת".

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום (ד), לראשונה מאז התפוצץ המבצע, החלה החזרת הכספים לאלו שרכשו כרטיסים עבור ילדיהם, ואלו שרכשו כרטיסים במחירים הנעים סביב 500 דולר. שאר החלוקה, בסך של 2 וחצי מיליון דולר, תיעשה בימים הקרובים.

את תגובתו של נחמן ברלנד לא היה ניתן להשיג.







תביעה נחמן ברלנד הרב אליעזר ברלנד שובו בנים אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד