י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הקרן לקולנוע וטלויזיה מחפשת יוצרים מהמגזר החרדי

תכנית מיוחדת ליוצרים מהמגזר החרדי: סדנת פיתוח תסריט דוקומנטרי או עלילתי ומענק פיתוח תסריט • מועד אחרון להגשת ההצעות 10.10.2012

הקרן לקולנוע וטלויזיה מחפשת יוצרים מהמגזר החרדי

הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה מכריזה על תכנית מיוחדת ליוצרים מהמגזר החרדי: סדנת פיתוח תסריט דוקומנטרי או עלילתי ומענק פיתוח תסריט.

"אנו מבקשים להעמיד יוצרים ויוצרות שיהוו חוד חנית איכותי ויצירתי לתעשיית הסרטים המתפתחת במגזר החרדי, להעמיד אנשים שיפתחו שפה קולנועית ייחודית, ויתייחסו אל יצירתם ככלי ביטוי, כאמצעי להשפעה בעולם. בעלי ניסיון ועניין מוזמנים להגיש הצעות לפיתוח סרט דוקומנטרי או עלילתי קצר".

מתוך ההצעות שיוגשו, תבחר הקרן מספר הצעות. המגישים שיתקבלו, יקבלו חניכה והדרכה כיצד להביא את הצעתם לכדי תיק הפקה מלא.

כמו כן יקבלו המגישים שהצעותיהם יתקבלו, תקציב פיתוח עד 12,000 ש"ח. בתום הליך הפיתוח יתמודדו הפרויקטים על תקציב הפקה מלא.

המסלול ינוהל על ידי היוצר רון עופר, מפיק הסרט "רדוף" ובמאי הטרילוגיה "צולם ביום חול" והמנהל האמנותי של הקרן רון גולדמן וישתתפו בו מנחים נוספים.

רון עופר, המנהל האמנותי של מסלול יצירה לחרדים מטעם קרן NFCT, נותן הזדמנות נדירה ועכשווית ליוצרים חרדיים.

זו לנו הפעם הראשונה בה קרן NFCT לאומנויות הבימוי פונה לציבור החרדי.

אכן, זו לא בשורה המתרחשת בכל יום. מדובר לראשונה על הזדמנות ממוקדת ליוצרים חרדיים להם כשרון ורצון לעריכת סרטים או כתיבת תסריטים, להרוויח מכך ולקבל ביטוי ליצירתיותם ולערכים אותם הם רוצים להביע. אין חובה להוכיח תיק עבודות ועבודות קודמות, התכנית פונה לכל יוצר בעל רעיון שרוצה ליצור.

לא חסרים יוצרים ויוצרות בציבור החרדי. על כך יוכיחו ההקרנות הנערכות בריכוזים החרדיים בימי החופשה וחול המועד, שהן, אגב, מלאות משמעות ותוכן, ומוכיחות שיש לציבור החרדי מה להציע בתחום. האמירה העכשווית שלנו היא – בואו והוציאו לציבור הרחב את מה שאתם יודעים, ותנו לכישוריכם ביטוי הולם.הבה נשמע את קולכם.

איזה סוגים של סרטים הייתם מצפים לראות?

אנחנו מצפים מהציבור החרדי לסרטים שמביאים אמירה לעולם, המביאים לשינוי והנושאים בשורה ומסר. יצירות בעלות עומק והתבוננות.סרטים תיעודייםועלילתיים על אתגרים והתמודדויות, ולא רק שחור ולבן. התבוננות חדשה על החברה החרדית, על הסביבה ועל החברה.

היכן יוצגו היצירות הללו?

נתחיל מחוק הקולנוע, דרכו המדינה מעבירה מימון ליוצרי סרטים וכותבי תסריטים. המימון עובר דרך קרנות העוסקות בבימוי כמו קרן NFCT שלנו. אנו מלווים את היוצרים, מכינים איתם את תיק הפקת העבודה, בכדי שהם אכן יזכו במימון הנכסף. זכותה של כל קרן להחליט על מהות היצירות אותן היא מבקשת לעודד, וזו החלטה שלנו לתת ביטוי ליוצר החרדי, עם האפשרות שיצירתו תפורסם בערוצים החזותיים המובילים בארץ.

יש כאן הזדמנות להסברה חרדית.

ללא ספק. מול הסטראוטיפ שהטלוויזיה והתקשורת הכללית מדביקה לציבור החרדי, המציגה אותו כגוש כובעים שחור ולא כציבור אנושי, יש כאן הזדמנות לכל יוצר/ת להציג את המיטב שביהדות ובחברה החרדית, על כל מעלותיה ושלל גווניה וערכיה. להשפיע ובגדול. יחד עם זאת, נדגיש שאיננו מחפשים תעמולה והשפעה, אלא מבט מעמיק ויצירתיות אומנותית.

מה בדיוק מרוויח היוצר לכיסו?

אדם שרוצה ליצור סרט פונה לקרנות עם תיק הפקה. ואז,בתוך תקציב באזור חצי מיליון ₪ על הסרט בכללותו, מוגדרת משכורת לבמאי או המפיק, כשבמקרה שלנו הכוונה היא ליוצר המאושר שירוויח על היצירה.

ובאיזה שלב מעורבת קרן NFCT?

אנו מקציבים בשלב ראשון תקציב פיתוחשל עד 12,000 ₪, וחונכות של אנשי מקצוע המלווים את היוצרים, בכדי לגבש את הרעיון, לבדוק ולדייק אותו. אנו מסייעים ביד היוצרים להגיש תיק הפקה מסודר, כולל תקציר, תסריט, תקציב, קורות חיים וכל מה שנדרש לשם קידום הפרויקט.
אתם מגיעים אלינו עם הרעיון הגולמי שקיים בדמיונכם, ואנו מקדמים אתכם עד לתיק ההפקה המוגש למימון מלא.

לאלו שיפנו עד לתאריך כד' אלול תשע"ב [10 לספטמבר 2011] נערוך אירוע השקה והסבר בהשתתפות קובי אריאלי, יהונתן אינדורסקי, רון גולדמן, ואנוכי רון עופר בתפקידי כמנהל האמנותי של הפרויקט, נזמין אנשים ונשמע אותם, וביחד נגיע ליעד.

כולכם מוזמנים בחום. מפטיר ומזמין רון עופר.

לצורך קבלת פרטים נוספים ורישום לאירוע ניתן לפנות ל- [email protected] או בטלפון: 03-5220909 מועד אחרון להגשת ההצעות: כ”ד תשרי תשע”ג, 10 באוקטובר.
הקרן החדשה לקולנוע וטלויזיה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד