ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ח"כ חסון עם מסכת סנהדרין • צפו בווידאו מפוניבז'

יו"ר השדולה למען השתלבות תעסוקתית של המגזר החרדי, ח"כ יואל חסון, ביקר בישיבת פוניבז' בבני-ברק והתעניין בלימודים • "צריך לשמור על מעמד אלו שלומדים תורה"

ח"כ חסון עם מסכת סנהדרין • צפו בווידאו מפוניבז'

רק לפני מספר שבועות חנך ח"כ יואל חסון מקדימה את השדולה למען השתלבות תעסוקתית של המגזר החרדי בכנסת. השבוע, כהמשך ישיר לפעילות השדולה, יזם סיור היכרות עם הציבור החרדי, כשהוא מלווה במקורבו חנוך רוגוזי'נסקי, יועצו לענייני חקיקה ורכז פעילות השדולה בכנסת.

מי שהרים את הכפפה ונרתם לארגן את הסיור היה הרב הערשל קליין, שמספר כי מאז ומתמיד היה חשוב מאד לארגון 'מפתח' (ג'וינט ישראל) לערוך סיורים מסוג זה ולהכיר לחברי כנסת ובעלי השפעה את המגזר החרדי.

"ח"כ חסון יצא מהסיור בתחושה טובה מאוד. הוא היה אורח הכבוד בטקס סיום קורס מקדמי תעסוקה במרכז מעלו"ת, ביקר במוקדי תעסוקה בעידוד הג'וינט ישראל תבת, בחבברת איירוקס - פיתוח והטמעת מערכות ארגוניות ובחברת BDO – תעסוקת נשים חרדיות".



הרב קליין מתאר את גולת הכותרת של הסיור - ביקור בישיבת פוניבז': "ניגשתי אל שני בחורים וביקשתי מהם להסביר לח"כ מה הם עושים מול הגמרא במשך שעות. הם הסבירו, הוא היה נראה מרותק לגמרי. כאלף בחורים למדו באותה עת את מסכת סנהדרין, זה היה מאוד מרגש".

ח"כ חסון סיפר במהלך הסיור, כי הזמין מחקר מדעי מהטכניון, עם פירוט המלצות לקידום השמה בתעסוקה של המגזר החרדי, כולל תכנון אופרטיבי ועלויות תקציביות, אותן יקדם בוועדות הכנסת ומול משרד האוצר.

"קיומה של הקהילה החרדית בחברה הישראלית הינה חלק מהותי ובלתי נפרד מצביונה היהודי של מדינת ישראל, ויש לפעול במסגרות השומרות על אורח החיים החרדי, והתמודדות זו מהווה אבן בוחן לחברה הישראלית על מידת היכולת לגבש פתרונות להשתלבות בעשייה המשקית, המבטיחה חוסן כלכלי תוך הכלת השוני וכבוד הדדי, מבלי לוותר על המכנה המשותף ההכרחי לקיום המשק".

מיד לאחר תום הסיור שאלתי את חנוך, יועצו החרדי של ח"כ חסון, האם בשיחה הבאה שלי עם ח"כ חסון (והיו לי שיחות איתו בנושאי חוק טל וכל הנלווה) הוא 'ידבר אחרת'.

חנוך בטוח שאכן כן. לא בכדי מיד לאחר שיצא מהיכל הישיבה, אמר: "צריך לשמור על מעמדם של אלו שלומדים תורה ברמה כזו, לצד הצורך לשילוב תעסוקתי של אלו המעוניינים בכך".















































יואל חסון הערשל קלין ג'וינט מפתח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד