ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

תורג'מן מאשים: "ניצול לרעה של משטרת ישראל"

חבר מועצת עיריית ירושלים מאיר תורג'מן פנה בתלונה למפכ"ל המשטרה נגד ראש העיר ניר ברקת • "תיאום כזה בין ראש העיר למשטרה מנוגד לעקרונות הדמוקרטיה"

התקרית באולם המועצה
התקרית באולם המועצה

חבר מועצת עיריית ירושלים מאיר תורג'מן פתח חזית נגד ראש העיר ניר ברקת: עורך דינו, יוסי חביליו, ששימש בעבר כיועץ המשפטי של העירייה, פנה במכתב למפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, וליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בדרישה לחקור את התנהלותו של ברקת באירוע שהתרחש ביום חמישי האחרון, ובו התערבה המשטרה ופינתה את תורג'מן מישיבת המועצה, על פי דרישתו של ראש העיר.

כזכור, תורג'מן הגיש שתי שאילתות שעסקו בין היתר בנכסי העירייה. בתחילת הישיבה חולקה חוות דעת של היועץ המשפטי הנוכחי בעירייה, שקבעה כי אין זה מחובתו של ראש העיר להתייחס אליהן. חבר המועצה המשיך בדבריו, ביקש מברקת שיחברו לו את המיקרופון, ואמר שהוא דורש לקבל תשובה, המגיעה לו על פי החוק, ושאם ראש העירייה לא יתייחס אליו ולא יענה לו הוא לא ייתן לעבור לנושא הבא.

בשלב זה ראש העירייה קרא את תורג'מן לסדר שלוש פעמים, וקרא לו לצאת מהישיבה. תורג'מן סירב, ובתגובה קם ברקת מכיסאו וצעק "תזמינו משטרה", יצא מאולם הישיבות והישיבה נפסקה. כעבור מספר דקות הגיעה המשטרה לכיכר ספרא. כמה מחברי הקואליציה שאלו את תורג'מן אם יש לו מניעה להמשיך את הישיבה והוא ענה: "לא".

לטענתו, חלק מחברי המועצה אמרו לו כי הם דיברו עם ראש העירייה בעניין והפצירו בו לחדש את הישיבה, והוא בתגובה אמר להם כי הוא לא מעוניין להמשיך את הישיבה עם מאיר תורג'מן והוא רוצה "לחנך אותו".

תורג'מן יצא מהאולם לבקשת השוטרים, "בדרך פגש מרשי מספר עובדי עירייה בכירים שראו אותו עם השוטרים ושאלו אותו 'מאיר מה קרה?' למותר לציין שדבר זה גרם למרשי לעוגמת נפש קשה, פגיעה במעמדו הציבורי, ובשלב זה אף החל לחוש בלחצים בחזה", כותב חביליו במכתב.

תורג'מן עוכב לחקירה במגרש הרוסים, נשאל מספר שאלות ושוחרר כעבור מספר דקות.

"ברצוני להדגיש כי אני רואה את פעולתו של ראש העירייה, מר ניר ברקת, וכן את פעולת משטרת ישראל בחומרה רבה מאד", כתב. "לטענתנו מדובר בשימוש וניצול לרעה ושלא כדין של משטרת ישראל לצרכים פוליטיים מובהקים. מצב בו נערך תאום בין ראש העירייה למשטרה במטרה למנוע מחבר מועצה במדינת ישראל מלהשתתף בישיבת מועצה הינו דבר חמור ביותר המנוגד לעקרונות הדמוקרטיים הבסיסיים. מרשי הינו אחד ממבקריו החריפים של ראש העירייה, וכנראה ביקורת זו הינה לצנינים בעיניו של ראש העירייה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "התנהגותו של מר תורג'מן בוועדות ובמועצת העיר אינה מאפשרת ניהול תקין ואינה מוסיפה כבוד למערכת העירונית. ישיבת המועצה לא הייתה הפעם הראשונה בה הוא שיבש את התהליך הדמוקרטי ואת הדיון במועצה בגסות, בריונות ואלימות מילולית והודיע שלא יאפשר את קיום הישיבה.

רק לאחר הזמנת המשטרה והוצאתו מהאולם ניתן היה להמשיך את הדיון. למען הסר ספק ראש העיר אפשר לו לחזור לדיון ולדון בדברים בהם רצה, אך בדרך דמוקרטית".
עיריית ירושלים תורג'מן ברקת משטרה תלונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד