כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

"יוצאים למאבק" • האחים מסאטמר מתאחדים • צפו

החשש מהטלת איסור על 'מציצה בפה' בטקס ברית המילה, איחד את אדמו"רי סאטמר סביב שולחן אחד • האדמו"ר מהר"א מסאטמר הציע לנסח הצהרה על מאבק מאוחד וחסר פשרות • צפו בווידאו

"יוצאים למאבק" • האחים מסאטמר מתאחדים •  צפו



אתמול (ד), התקיימה אסיפת רבנים בראשות האדמ"ורים לבית סאטמר בסוגיית האיסור על מנהג ה'מציצה בפה' שהוטל על ידי הרשויות בניו-יורק.

הישיבה נפתחו בדברי העסקנים שהסבירו כי "יש בעיר אנשים שבאים כי רוצים לקבל חיזוק למה שהם אוחזים.

"היתה לנו פגישה עם אישי ציבור", עדכנו, "בנתיים לא קבעו בחוק עונשים למי שינהג כמסורת האבות. זה ציבור והם לא יכולים לכלוא את כל הציבור. גם ברוסיה לא אסרו את המילה כאקט דתי אלא כי אסרו 'לפגוע' בילד.

"זה מה שקורה כיום באירופה וגם בקליפורניה. היו הרבה שלחמו נגדנו נגד ה'קול קורא' והקב"ה עזר ב"ה שניצחנו בזה כי כל הרבנים עומדים על כך שצריכים למסור הנפש.

האדמו"ר המהר"א מסאטמר אמר כי, "צריך לצאת במסע הסברה שהדבר הזה כולו שקר, אין שום שייכות בין פגיעה בילד לקיום מצוות מילה כנהוג. הם עמלים כל כך הרבה להגיד שזה כן קשור, אז צריך לצאת בהסברה שזה לא אמת, לא רק על פי תורה זה לא אמת אלא גם במציאות זה לא אמת.

"ההלכה אומרת שאפילו על שפיכת היין אסור לוותר, שזה ב'יהרג ואל יעבור'.

"צריך להסביר שזהו האופן היחיד לקיום המצווה, אפשר לשמוע לרופא כזה או אחר אבל זהו האופן היחיד לקיים את המצוה. צריך לעשות פעולות אמיתיות וממשיות שילכו למי שילכו – לנו יש ציבור.

"כל היהדות החרדית תהיה כלל אחד ונודיע שזה לא אחד שנאבק אלא כל הציבור החרדי בעולם כולו ולהודיע שאין שום סכנה".

האדמו"ר חזר והדגיש: "צריך להתמקד בנושא אחד שאין שום סכנה ושזו הדרך היחידה לקיים מצוות מילה.

לסיכום הדברים נקבע כי: "הרב גליק יכתוב את סיכום הדברים כבר, שאין שום סכנה ואין מה לפחוד. שאין דרך אחרת לקיים את המצווה".

אחד הנוכחים תהה ושאל: "אם הקהל יראה שהרבנים אומרים שאין סכנה ושהרופאים אומרים שיש כן סכנה זה יכול לגרום לקהל לתהות למי להאמין".

והאדמו"ר הציע: "יש רופאים יהודים, אז ניקח רופאים שיכתבו תיקון שאין סכנה".

וסוכם כי אכן "עושים עכשיו את המהלך!".
סאטמר ברית מילה רבנים מציצה בפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד