כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

משיב מלחמה • רוסט תובע מהמשטרה 88 אלף ש"ח

בערב חג שבועות עצרה המשטרה את ברוך שלום רוסט בדרכו לאומן • לטענתו בוצע המעצר שלא כדין • תובע בגין איזוקו, פגיעה בחירותו והפסד כרטיס הטיסה

שלום ברוך רוסט. צילום: ארכיון
שלום ברוך רוסט. צילום: ארכיון



שלום ברוך רוסט נגד המשטרה: ביממה האחרונה (ד), הגיש רוסט, תושב שכונת בתי ורשא תביעת נזיקין נגד משטרת ישראל. רוסט תובע ממנה 88,000 אלף שקל בגין נזקים כללים שגרמה לו, איזוקו במקום ציבורי, פגיעה בחירות, הפסד כרטיס טיסה ועוד.

לפני פחות משנה, בחודש נובמבר הוגש כתב אישום נגד רוסט בגין עבירות של איומים, הסגת גבול, התחזות לאחר והיזק בזדון. בימים אלו מתנהל משפטו בבית המשפט ודינו עדיין לא הוכרע.

כ-10 ימים לאחר הגשת כתב האישום הגישה המשטרה בקשה להוצאת צו מעצר במעמד אחד. תוך שהמשטרה מסבירה כי צו המעצר דרוש מחשש הימלטות של רוסט מן הדין. השופטת הוציאה את הצו.

יומיים לפני חג השבועות הגיע רוסט לנמל התעופה בן גוריון שם תכנן לעלות על טיסה לאומן כדי לשהות על ציונו של רבי נחמן מברסלב.

רוסט, כך לטענת עורך דינו מאיר שועה, לא ידע כי הוא דרוש לדיון בבית משפט ולכן התכוון לצאת מהארץ ללא חשש.

לפני עלייתו למטוס, הוא נעצר ועוכב בנתב"ג עד להגעת שוטרי מרחב ירושלים. כעבור זמן מה הגיעו השוטרים ואזקו את רוסט. עורך דינו מתאר את המעצר בכתב התביעה: "אזקו אותו בידיו וברגליו כאילו היה אחרון הפושעים". רוסט טען בפני השוטרים כי הצו שהגישו לו אינו בתוקף היות ועבר 180 יום מאז שניתן.

רוסט גם טען כי השוטרים אמרו לו כי אם יביא את בנו לחקירה, הוא ישוחרר בערבות.

כעבור 24 שעות ממעצרו הוא הובא בפני שופטת בית המשפט השלום בירושלים שקבעה לשחררו בתנאי של התייצבות לדיונים בבתי המשפט בעניין האישום נגדו ובהפקדה עצמית של 2,500 שקלים.

רוסט תובע מהמשטרה 50 אלף שקלים בגין נזקים כללים לרבות כאב, סבל, צער ועוגמת נפש ביזויו והשפלתו בפני ציבור שלם. 15 אלף שקלים נוספים הוא תובע בגין איזוק ידיו ורגליו במקום ציבורי כשלא היה צריך לנהוג כך. בגין הפגיעה בחירות והפגיעה בחופש התנועה ביטול נסיעתו והפרעת תוכניותיו וכליאתו בניגוד לדין הוא תובע 20 אלף שקלים.

בגין הפסד כרטיס טיסה הוא תובע 3 אלף שקל.

בסיום כתב התביעה כותב עורך דינו: "בית המשפט הנכבד מתבקש להזמין את הנתבעת לדין ולחייבה לשלם את מלוא הסכום כמפורט, וכן לחייב את הנתבעת לשלם הוצאות המשפט ועורך הדין".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "המשטרה תאמר את דברה בבית המשפט".

סייע בהכנת הכתבה: אלי שלזינגר

שלום ברוך רוסט משטרה ירושלים בתי ורשא כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד