כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

המשטרה פשטה על בתי ורשא - הסיקריקים פונו

הסוף לסאגת בתי-ורשא בירושלים? • לאחר חודשים ארוכים של מאבקים אלימים פשטו כוחות משטרה על השכונה ופינו את הפולשים • הפינוי עבר בשקט יחסי

הפינוי. צילום: בחדרי חרדים
הפינוי. צילום: בחדרי חרדים

במהלך הבוקר נכנסו כוחות משטרה גדולים, יחד עם אנשי הוצאה לפועל, לשכונת בתי ורשא, ופינו סיקריקים ופולשים משתי דירות בשכונה.

מדובר בדירות השייכות להקדש בידרמן, ואלה ששהו בדירות עשו זאת בניגוד לחוק.

הפינוי המשטרתי מגיע על רקע מעשי וונדליזם ואלימות מהם סובלים קשות תושבי השכונה בתקופה האחרונה.

זה כמה חודשים שמידי בוקר מגלה אחד השכנים כי דלת ביתו הודבקה, והמנעול תקוע או שחומרי סירחון נשפכו לביתו. כפי הנראה מדובר בהתנכלות חוזרת ונשנית של סיקריקים וגורמים עברייניים, על רקע סכסוך משפטי עם הנהלת הקדש בתי ורשא.

הסיקריקים ניסו להשיג דירות בהליכים משפטיים, ומשלא הצליחו עברו להשתמש בכח הזרוע.

תושבי השכונה מספרים, כי גורמים עברייניים מנסים להפגין את כוחם, ולמנוע מאברכים לשכור דירות מההקדש. "כל דייר חדש בשכונה, ולא משנה לאיזו קהילה הוא משתייך, מעבירים אותו הסיקיריקים שבעה מדורי גהינום, כדי שיעזוב את דירתו. לדירות המתרוקנות פולשים מיד עבריינים ונוער שוליים, ומונעים מההקדש למסור את הדירות לאברכים".

בשבת הקודמת פרצו סיקריקים לדירתו של אחד התושבים, אברך מבני קהילתו של הגרצ"מ זילברברג, ומביתו נגנבו תפילין וחפצי ערך, ותכולת הדירה הוצאה לפח הזבל הקרוב.

כאקט ונדליסטי נוסף, ניתקו את המקרר והמקפיא מהשקע החשמלי (בשבת!) כדי שהמזון ירקיב עד שיחזור. כאשר שב האברך לביתו במוצאי שבת, הגיע אליו שליח והודיע לו כי חפציו מושלכים בפח האשפה, ואם לא יתפנה מהדירה יבוצע פוגרום בו ובמשפחתו. האברך עזב את השכונה עוד באותו הלילה. את התפילין הוא לא קיבל בחזרה.

אחד מתושבי השכונה אומר: "זמן רב שאנו מתמודדים לבד עם בעלי הזרוע. "אם יש למישהו טענות נגד ההקדש, אז שיתבע אותם או שיסתדר איתם, למה התושבים צריכים לסבול בגלל סכסוך שלא שייך להם?" שואל אחד התושבים.

דפוס הפעולה של הדבקת דלתות ופיזור חומרי סירחון לא נשאר רק בגבולות השכונה, אלא מגיע גם למקומות רחוקים - אחד מחברי הנהלת ההקדש, חסיד באיאן תושב בני ברק, ניזוק מהסיקריקים כשדלת ביתו הודבקה ולתוך ביתו נשפכו חומרי סירחון. אנשי הנהלה נוספים, אנשים מבוגרים ונשואי פנים, מנעוליהם הודבקו בזמן כניסת השבת כך שלא יוכלו להכנס ולצאת מביתם כל השבת.

כזכור, לפני כשבועיים נעצר חיים מנחם רוסט במהלך לוויה, וכבר באותו הערב הודבקו בשכונה עשרות מנעולים ופוזרו חומרי סירחון בביתם של תושבים שאינם צד בסכסוך, ככל הנראה כנקמה על המעצר.

רוסט שוחרר כעבור יומיים אחרי שנחקר, כמו כן נחקר גם אביו, שלום ברוך רוסט ואברהם הירשמן, בחשד למעורבות במעשים.

















בתי ורשא פינוי סיקריקים כולל פולין משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד