כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

200 שנה לתבוסת נפוליון - שער הנצחון שוחזר

200 שנה אחרי הנצחון של רוסיה על נפוליאון, שוחזר שער הניצחון שהוקם בזמנו, בעלות של מאות אלפי דולרים • ליום זה משמעות מיוחדת בהסטוריה היהודית

שער הנצחון. צילום: משה מייזליש
שער הנצחון. צילום: משה מייזליש

ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדוודב, חנך השבוע במוסקבה את "שער הנצחון" על נפוליאון, ששוחזר לאחר 200 שנה, לקראת יום הנצחון של הרוסים על הצרפתים במלחמת נפוליאון.

גם רוסיה, המורגלת בטקסים ומעמדים הממלכתיים חדשים לבקרים, עצרה את סדר יומה ומיקדה את שימת הלב לטקס מיוחד זה. זהו יום מכונן והיסטורי בתולדותיה של רוסיה, יום שסימל את המהפך הקיצוני מכשלון צורב לנצחון מוחץ, כאשר גברו על נפוליאון שכבש את רוסיה וגרשו אותו בעירום ובחוסר כל, מושפל ומובס, אל מחוץ לגבולות המדינה.

ליום זה גם משמעות היסטורית יהודית, שכן בין גדולי האדמו"רים של אותו הזמן התחולל ויכוח במי לתמוך: בנפוליאון או בצאר. מרבית צדיקי פולין, בראשות המגיד מקוז'ניץ תמכו בנפוליאון.

האדמו"ר רבי שניאור זלמן מליאדי, בעל התניא ומייסד חסידות חב"ד, תמך בצאר הרוסי והלך לעולמו בעת שנמלט בשיירה מהעיר ליאדי אל עומק מדינת רוסיה.

בטקס נחנך מחדש "שער הנצחון" ההיסטורי שהוקם בשעתו, לאחר שבמהלך השנה האחרונה התקיימו בו שיפוצים נרחבים בעלות של מאות אלפי דולר.

הטקס התקיים במעמד כל צוותי התקשורת המקומיים, והוא שודר למאות מליונים צופים ברחבי רוסיה.

יהודים שהגיעו לחזות בטקס, נעמדו למרגלות שער הניצחון, וקבל עם ועולם הניחו תפילין בדוכנים שהקימו שלחי חב"ד במקום.

























































נפוליאון נצחון שער רוסיה מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד