כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לאחר לחץ כבד: ירושלים חזרה למצע הדמוקרטים

לאחר לחץ תקשורתי ופוליטי השיבה ועידת המפלגה הדמוקרטית את ההכרה בירושלים כבירת ישראל - למצע המפלגה • את יו"ר הכנסת זה לא מרגיע: "יש כרסום ביחסים"

לאחר לחץ כבד: ירושלים חזרה למצע הדמוקרטים

ירושלים חזרה למצע המפלגה הדמוקרטית.

אתמול (ד') זעם יו"ר הכנסת, ראובן רובי ריבלין, על הנושא, לאחר שהמפלגה הודיעה כי היא מוציאה את עיר הבירה שלנו ממצעה ואי הכללתה כעיר בירתה של ישראל.

במהלך פגישתו עם שר החוץ האיטלקי ד"ר גיוליאו טרזי אמר ריבלין כי "אני פחות מודאג מיחסי ישראל-ארה"ב בנושא האיראני, ויותר מודאג מנסיגת הנשיא אובמה מהעיקרון שירושלים היא בירת ישראל. יש לכך משמעות מרחיקת לכת, והדבר משקף חוסר הבנה מוחלט מצד ממשל אובמה באשר לשורשי הסכסוך ובנעשה במזרח התיכון. בעיניי, זו בושה שהמפלגה הדמוקרטית התנערה מהמחוייבות לעיקרון של ירושלים כבירת ישראל. כל מי שחושב שחלוקת ירושלים תביא לשלום במזרח התיכון טועה טעות חמורה. חלוקת ריבונות בירושלים היא מתכון להמשך הסכסוך ולאי יציבות באזור".

הבוקר (ה'), כנראה בשל הלחץ התקשורתי, השיבה המפלגה את העיר למצעה.

בתגובה, אמר יו"ר הכנסת כי איננו רואה בכך סיבה לאופטימיות: "מלכתחילה לא היה מדובר בטעות או בשכחה. אין לי ספק שהנשיא אובמה השיב את ירושלים למצע מפלגתו, מתוך שיקולים פוליטיים ואלקטורליים, ועקב הביקורת החריפה בישראל ובארה"ב.

"אי אפשר לראות בכך אקט מקרי, שאפשר לתרץ את תיקונו באי שימת לב. זהו איתות בעייתי על כרסום במחוייבות הממשל בארה"ב לתפיסה האסטרטגית ביחס לישראל".
ירושלים דמוקרטים עיר הבירה ראובן רובי ריבלין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד