כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

פרשן הספורט תוקף: למה נבחרת ישראל תשחק בלילות שבת

פרשן הספורט אלי סהר זועם בטורו הבוקר: נבחרת ישראל עומדת לחלל שבת • "אילו היו נקבעים משחקים לנבחרת בימי זיכרון לאומיים, מיד היו כולם מזדעקים"

אלי סהר
אלי סהר

פרשן הספורט, אלי סהר, יוצא להגנת השבת: בטורו המתפרסם הבוקר (ה') בעיתון 'ישראל היום' הוא תוקף את העובדה שנבחרת ישראל תשחק את כל משחקי החוץ שלה במוקדמות המונדיאל בלילות שבת.

לדברי סהר, בעבר במדינת ישראל היו משתדלים כי נבחרת הכדורגל לא תשחק בשבת: "יש הטוענים, על מה מלינים כאן? הרי הכדורגל הישראלי מהיווסדו משוחק בשבת? ואני אומר: אם אתה גונב מהמכולת, אזי מותר לך לגנוב מהסופרמרקט? עדיין יש הבדל בין קבוצה פרטית לנבחרת לאומית; נבחרת שממומנת גם מכספי המסים של הציבור הדתי-לאומי והמסורתי, שכל השנים גרמו לו להתרחק מהכדורגל הישראלי ובכל זאת נהר למשחקי הנבחרת באיצטדיון הלאומי.

"ועכשיו אומרים לציבור זה: גם זה לא שלך, אלא רק של הציבור החילוני?".

הוא גם מציג את טענת ההתאחדות לכדורגל, לפיה תאריכי המשחקים נקבעים על-ידי גורמים אחרים, וכי שינוי יום המחשק מחייב את הסכמת כל הנבחרות, "אבל נראה שהפעם ההשתדלות וההתאמצות היו בשפה רפה מדי. אילו היו נקבעים משחקים לנבחרת בימי זיכרון לאומיים, מיד היו כולם מזדעקים. אבל כשמדובר בציבור ה'פראיירים' מהמגזר המסורתי והדתי-לאומי, זה לא חשוב".

לסיום כתב: "מבחינתו של המגזר המסורתי לפחות, אין חילול שבת המוני במשחקי החוץ, אבל הצצה בלוח משחקי הנבחרת באתר ההתאחדות לכדורגל מגלה שלא רק משחקי החוץ יהיו ביום שישי, אלא שאין סיבה גם לקנות מינוי למשחקי הנבחרת בבית (פרט לכדורגל המשעמם). כריסטיאנו רונאלדו ופורטוגל אמורים לשחק כאן ביום שישי, 22 במארס, והגומלין מול אזרבייג'ן יהיה ביום שישי בעוד שנה, יום טוב שני של ראש השנה. אולי עד אז ראשי הציבור הדתי יפנימו שיש כאן נבחרת לאומית שמשחקת בשבת".
אלי סהר חרדים ספורט ישראל משחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד