כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

'אור ירוק' ו'צדק בשבילי' קיימו כנס חירום בנושא "פגע וברח"

". בשנים 2000-2011 – קיפחו את חייהם 231 בני אדם, אשר הופקרו על ידי דורסיהם. מנכ"ל אור ירוק: "על בתי המשפט למצות את הדין עם העבריינים המפקירים ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק"

'אור ירוק' ו'צדק בשבילי' קיימו כנס חירום בנושא "פגע וברח"

"פגע וברח" אינה רק עבירת תנועה חמורה. זוהי עבירה אנטי מוסרית ואנטי חברתית, העבירה האכזרית והנבזית ביותר"- כך אמר שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק", היום בכנס החירום, שערכו עמותת "אור ירוק" ועמותת צדק בשבילי, למען מיגור תופעת ה"פגע וברח". לדברי אבואב, בשנת 2011 התרחשו 761 תאונות "פגע וברח". בשנים 2000-2011 – קיפחו את חייהם 231 בני אדם, אשר הופקרו על ידי דורסיהם, לאחר הפגיעה.

על פי נתוני "אור ירוק" כ-1000 בני אדם נפגעים, בממוצע בשנה בתאונות פגע וברח וכ-18 בני אדם נהרגים בתאונות אילו. בין השנים 2000-2011 התרחשו בישראל כ-7700 תאונות "פגע וברח".

״פגע וברח אינה עבירת תנועה. זו עבירה נבזית, אכזרית,ואנטי מוסרית. המבצע אותה אינו עבריין תנועה אלא פושע", טען אבואב והוסיף, "על בתי המשפט למצות את הדין עם העבריינים המפקירים ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק. על בית המשפט לתת קדימות לתיקי פגע וברח ולהעביר מסר נחרץ והרתעתי- של אפס סובלנות כלפי המפקירים פצועי בשטח".

כינונו של "כנס החירום" , היום נועד לענות על הצורך למקד את תשומת הלב הציבורית במציאת פתרון שיוביל לצמצום מידי בהיקפי התופעה הקשה. בין הנוכחים בכנס היו בני המשפחות השכולות: משפחת סירק, מוניקה בלחסן, בני משפחת יגודייב , מל יזדי, משפחת אהרונסון, בני משפחתה של האצנית טיגיס, בני משפחת גרינשפן. חבר הכנסת זאב ביילסקי, אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ונציגי משטרת ישראל.













אור ירוק פגע וברח כנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד