כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

כך נראה היום הראשון של אסיר יפן בישראל

לקראת חצות הלילה, נחת יעקב יוסף גרינוולד בישראל יחד עם שני סוהרים ישראלים שבאו ללוותו מיפן • גרינוולד טרם נפגש עם הוריו, אך אלו קיבלו את מספר חשבון הקנטינה שבו הם יכולים להפקיד עבורו כסף • ייפגשו לכל המאוחר בשבוע הבא • בשלב זה, לא ברור האם יוחלט לנכות שליש מעונשו

בית כלא. צילום ארכיון
בית כלא. צילום ארכיון

אמש (ד') קצת אחרי השעה 23:00 נחת בישראל הבחור יעקב יוסף גרינוולד, אסיר יפן השלישי והאחרון.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי כבר בתחילת השבוע יצאו שני סוהרים משירות בתי הסוהר לכיוון יפן כדי ללוות את גרינוולד בדרך מבית הכלא היפני לישראל, ולהיות עמו, כמקובל, בתהליך הסגרתו לידי שירות בתי הסוהר בישראל מיד עם נחיתתו.

בתחילה יצאו מיפן לכיוון הונג קונג. משם עלתה הקבוצה על טיסת אל-על LY076 שנחתה בישראל בשעה 23:10. עם נחיתתו, הועבר גרינוולד לכלא ניצן לצורך מיון וקליטה, וככל הנראה, במהלך הימים הקרובים, ישובץ בבית כלא אחר.

גרינוולד טרם נפגש עם הוריו, אך אלו קיבלו את מספר חשבון הקנטינה שבו הם יכולים להפקיד עבורו כסף. בנוסף, מתוכננת פגישה ראשונה עם הוריו מחר או לכל המאוחר בתחילת השבוע.

בחודש מרץ 2010 נשפט יעקב יוסף ל-6 שנות מאסר. עד כה הוא ישב בכלא 4 שנים וחצי. ככל הנראה הוא ימשיך לרצות את עונשו ולא ברור בשלב הזה האם יוחלט לנכות שליש מעונשו ובעקבות כך ישוחרר כבר בחודשים הקרובים או שיצטרך לרצות את עונשו עד תום.

לתהליך העברתו של גרינוולד קדמה הידברות ארוכה בין משרד המשפטים בישראל לבין משרד המשפטים ביפן שנמשכה כמעט שנה וזאת מהסיבה כי ביפן דרשו לדעת את ההיסטוריה של כל האסירים שהוסגרו ממדינתם לישראל בהיסטוריית השנים הארוכה ובנוסף את כללי ההסגרה ממדינות זרות לישראל. הסיבה לכך היא החנינה שניתנה לבחור יוסף בונדו על ידי נשיא המדינה, שמעון פרס, תקופה קצרה לאחר שהועבר לישראל.

משירות בתי הסוהר נמסר ל'בחדרי חרדים': "האסיר יעקב גרינוולד הובא לישראל מיפן השבוע וזאת בהתאם לאישור הגורמים המשפטיים ולהסכמים בין המדינות, להמשך ריצוי עונשו בישראל. האסיר נשפט במרץ 2010 ביפן ל-6 שנות מאסר וירצה את המשך מאסרו בישראל".

בשב"ס סירבו למסור פרטים אודות שיבוצו של גרינוולד אך אמרו כי "הבאתו לארץ התבצעה ע"י סוהרים כפי שנעשה במקרים רבים של הבאות אסירים מחו"ל".
יפן יעקב יוסף גרינוולד כלא ניצן שירות בתי הסוהר מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד