כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הממשל האמריקני סירב לסנקציות • אוסף חב"ד יישאר ברוסיה

ההישג: בית משפט אמריקני קבע שהרוסים חייבים להחזיר לחב"ד את 'אוסף שניאורסון' • האכזבה: אין דרך לאכוף ההחלטה משום שהממשל מסרב להטיל סנקציות על רוסיה

הגר"ב לאזאר עם ראש ממשלת רוסיה
הגר"ב לאזאר עם ראש ממשלת רוסיה

אכזבה לאנשי אגודת חסידי חב"ד, הנלחמים ב-30 השנים האחרונות להשבתה של 'אוסף שניאורסון' - הספרייה שהייתה שייכת לאדמו"ר הריי"צ מליובאוויטש זצוק"ל - מידי הממשל הרוסי לידי חסידות חב"ד: ממשל אובמה לא אישר הטלת הנקציות על נכסים רוסיים והטלת עיצומים כספיים על רוסיה, עד שהספריה תוחזר לבעליה החוקיים.

אנשי אגודת חסידי חב"ד פנו לבית משפט פדרלי בארה"ב, שהכיר בטענתם המוצדקת לבעלות על 'אוסף שניאורסון', הכולל למעלה מ-12 אלף ספרים נדירים ויקרי-ערך שהולאמו על ידי השלטונות הקומוניסטים, וקבע כי על הממשל הרוסי להשיב את הספרים לחב"ד.

אלא שבית המשפט סירב להטיל סנקציות כספיות על נכסים רוסיים ועל ממשלת רוסיה, לפני שיקבל חוות דעת ממשרד המשפטים האמריקני, כדי שלא לפגוע באינטרסים לאומיים.

כאמור, משרד המשפטים הבהיר: "הסנקציות תהיינה מנוגדות לאינטרסים הלאומיים של ארה"ב, הן ייצרו אמברגו מתמשך בהשאלת יצירות אמנות מרוסיה לארה"ב, ועשויות ליצור מכשול מתמשך בדרך לפתרון הסכסוך".

במידה ולא יוטלו סנקציות, ההישג שנרשם לחב"ד בבית המשפט, יהיה חסר שיניים, שכן בהעדר סנקציות לא ניתן יהיה לאכוף את פסק הדין.
חב''ד ספרים אובמה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד