כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חגיגה יפנית? אוסדיטשר לא מוכן להצטרף

'אסירי יפן' לא ידעו כי סמים באמתחתם? צביעות וזריית חול בעיני הציבור • מותר לעזור להם, אבל לערוך ל'סוחרי סמים' קבלת פנים חמה השמורה ל'גיבורים'?

חגיגה יפנית? אוסדיטשר לא מוכן להצטרף



לו הייתי מספר לכם על שלושה בחורים יוצאי סיירת מטכ"ל שאמורים היו לנסוע לאירופה לטיול ונתפסו ביפן כאשר בחפציהם סמים, והייתי אף מסביר כי בדרכם לארץ מישהו ביקש מהם "לעבור במקרה" דרך יפן ומטוב ליבם הם לא יכלו לסרב תוך ששתלו עליהם את הסמים ולא היה להם כל ידיעה, בוודאי המסקנה המתבקשת היתה כי ממדובר בחבר'ה שרצו "לעשות קופה" וראוי למצות איתם את הדין על מנת שדבר זה לא ישנה.

מאידך, כאשר בחורי ישיבה אשר היו אמורים לעלות לציון של הצדיק רבי אלימלך מליז'ענסק נתפסו ביפן על סחר בסמים, התירוצים כי לא ידעו שהם מעבירים סמים, מתקבלים כנימוק משכנע על ידי לא מעט יהודים במחוזותינו.

עוד בנושא:
מיוחד • כך נראה היום הראשון של אסיר יפן, יעקב יוסף גרינוולד, בישראל

אין ספק שמדובר בצביעות וב"זריית חול" בעיני הציבור. ברור כי המרחק הגיאוגרפי בין ליז'ענסק ליפן אינו מקרי, ובחורים שבמקום להגיע חזרה לישראל בטיסה ישירה, מעדיפים לעבור ביפן, מוכיחים את האמת העגומה.

הציבור החרדי מטבעו מגן על כל מי שמתיימר להשתייך אליו. זה חשוב וראוי להערכה. אך כאשר המדובר על סוחרי סמים - ואין לי מילה אחרת להגדיר בחורים אלה - טוב היה אם הציבור היה מתנער מהם במקום לספר סיפורים הזויים שכל בר דעת מבין שאינם אמת.

הגדילו לעשות, כאשר העצור השני הגיע לארץ בחורף האחרון והמתינה לו קבלת פנים חמה ואוהדת של "גיבור".

מסר חינוכי?

איזה מסר חינוכי מקבל הנוער כאשר הוא רואה את ההתייחסות לעבירות הקשות שעברו בחורים? אין אני מדבר רק על הפן הפלילי אלא גם על הפן הערכי.

מדוע לא יכולים לקום "ראשי הקהל" ולהוקיע אנשים כאלה במקום לחבקם ולהפוך אותם לסמל של רדיפת יהודים?

ברור כי יש לעזור לכל יהודי אשר נכנס לכלא, אבל בין עזרה ובין מתן חיבוק תוך התעלמות מהעובדות, המרחק לא רק עצום, אלא אינו ניתן לגישור.

לצערי, אין המדובר באירוע חד פעמי. תמיד אנו שומעים על אירועים כאלה ואחרים, כאשר בכל פעם ניתן הסבר הזוי ל"עלילה השפלה" שנרקמה כנגד אותו עבריין המתקרא "חרדי".

הגיע הזמן לעשות לדבר זה סוף, כי התופעה פוגעת בתדמיתו של הציבור החרדי כולו.
אוסדיטשר יפן סמים אסירים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד