י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כך תיכננו ב'איחוד הצלה' מלחמה במד"א • צפו במצגת

ב'איחוד הצלה' הבינו שהקרב מול מד"א דוחק אותם הרחק מכיסי התורמים • אז הם הכינו תכנית "ליצור איום על מד"א" • מד"א: נפנה למבקר המדינה שיפתח בחקירה • חשיפה בלעדית

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

הקרב הגדול של ארגוני ההצלה, שנחשף בעיקר בנתק מתמשך בין מד"א ל'איחוד הצלה', התבטא עד כה בעיקר בריצה לתקשורת של נציגי שני הצדדים לאחר כל אירוע, בתחרות על אינצ'ים בעיתונות, ובבניית תדמית אוהדת.

לא עוד.

ממצגת המתפרסמת כאן באתר 'בחדרי חרדים' לראשונה באופן בלעדי, עולה כי ב'איחוד הצלה' החליטו שהגיעו מים עד נפש, וחייבים 'ליצור איום על מד"א'.

מהמסמך, שנכתב על-ידי המשרד לייעוץ אסטרטגי PMPR, עולה תכנית מקיפה ויסודית, שמטרתה מלחמה במד"א. במסגרת התכנית הוצבו יעדים שונים: הצבת כלכלן שיעקוב אחרי תקציבי מד"א ויאתר בזבוזים שונים, הוצאות על לוביסטים ויח"צנים, רכבים לבכירים ונסיעות לחו"ל; תחקיר שיעקוב אחרי מסלולי הגבייה של מד"א; תחקיר שיבדוק את הרווחיות של מד"א; ומעקב הכולל השוואה של מד"א לארגוני הצלה שונים בעולם.

בנוסף מציגה התכנית של 'איחוד הצלה' לשקול דרישה להוציא ממד"א את השליטה על פינוי מטופלים, את המונופול על בנק הדם, לקדם יוזמות חקיקה נגד מד"א, ואף לשקול הפגנת מתנדבים דרמטית מול משרדי מד"א.

במקביל מציגה התכנית גם סדרת פעולות חיובית של 'איחוד הצלה', בניסיון לאזן - ולו במידת מה - את הסיקור התקשורתי בין הארגונים.

בחלק אחר של המסמך מפורטות הנחיות מעשיות כיצד להימנע מהדימוי החרדי של הארגון. "יצירת מטה פעולה משותף של חברי כנסת מכל המפלגות לקידום הצעות חוק שידחקו את הבלעדיות של מד"א", נכתב במסמך. "כך ייווצר הרושם שלא מדובר במאבק יוקרה חרדי, אלא בדאגה לרפואה הדחופה וכיסם של האזרחים".

בעקבות הפירסום הודיעה הנהלת מגן דוד אדום על כוונתה לפנות למבקר המדינה ולמשרד הבריאות, בבקשה לפתוח בחקירה נגד ארגון 'איחוד הצלה'.

ממד"א נמסר בתגובה: "אם הטענות אכן נכונות, הרי שאנו רואים בחומרה רבה את העובדה שארגון חרדי המתיימר לעסוק במתן עזרה ראשונה, לא בוחל באמצעים ושימוש בדרכים פסולות כדי לפגוע במד"א שהינו ארגון ההצלה הלאומי של ישראל. לא יעלה על הדעת כי מדינה מתוקנת תאפשר לארגון כזה או אחר לבנות 'תוכנית חיסול חשאית' אשר מטרתה לפגוע בשלומם ובביטחונם של אזרחי ישראל. אנו סומכים על רשויות אכיפת החוק כי יפעלו במלוא העוצמה כדי למגר מן השורש תופעה מסוכנת זו של נסיון פגיעה חמור ושפל באחת מזרועות הביטחון של מדינת ישראל".

מ'איחוד הצלה' נמסר בתגובה: "ארגון 'איחוד הצלה' ומתנדביו פועלים מזה שנים ללא לאות להצלת חיי אדם. למרבה הצער, גורמים שונים מנסים לפגוע באיחוד הצלה ולמנוע ממנו את מלאכתו הברוכה. במסגרת הניסיונות החוזרים והנשנים של אותם הגורמים ובראשם מד"א, אשר עושים שימוש ציני בכספי ציבור למימון קמפיין תקשורתי מתוזמר היטב נגד הארגון ומתנדביו, נאלץ ארגון איחוד הצלה להתייעץ עם יועצים מקצועיים מתחומים שונים, על מנת להתמודד ולהתגונן בפני מסע הכפשות ורדיפה מתמשך. לארגון הוצעו מספר דרכי פעולה, אשר המסמך עליו מסתמך הכתב בפנייתו היה בבחינת הצעה ראשונית, אחת הצעות מיני רבות, שהוצגה לפני מספר שנים ואפילו לא הגיעה לכדי דיון וממילא גם לא התקבלה על ידי הארגון.

"נחזור ונציין כי רעיונות ראשוניים אלה לא הפכו מעולם לתוכנית כלשהי, והעובדה כי לא ניתן להצביע ולו על רעיון אחד שיושם מדברת בעד עצמה. אין זאת אלא שהכתב בחר שלא להניח לעובדות לקלקל את מה שנראה בעיניו כסיפור עסיסי. כל ניסיון להציג טיוטה שהועברה לארגון ובה רעיונות ראשוניים ובלתי מחייבים כתוכנית עבודה של הארגון, הינו שקרי וחסר כל ערך עיתונאי".





































































איחוד הצלה סכסוך מד''א מאבק מסמך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד