כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שלמה בן צבי, מו"ל מקור ראשון, רוכש את מעריב

שלמה בן צבי, בעליו של מקור ראשון, רוכש ב-85 מיליון ש"ח את המותג מעריב • העסקה כוללת את מעריב, nrg, המקומונים, מגזינים, והוצאת מעריב, ללא הנכסים וללא החובות

שלמה בן צבי, מו"ל מקור ראשון, רוכש את מעריב

איש העסקים נוחי דנקנר סיכם על מכירת 'מעריב' לאיש העסקים שלמה בן צבי, בעליו של העיתון 'מקור ראשון' - תמורת 85 מיליון שקלים. העסקה בין השניים כוללת את המותג 'מעריב' לבדו, ללא הנכסים, ומצד שני גם ללא החובות הכבדים של החברה.

בשלב זה, עדיין לא ברור האם שני העיתונים - מעריב ומקור ראשון - ימשיכו לצאת לאור בנפרד, או שימוזגו לעיתון אחד. נוסף על כן לא ידוע האם עובדי מעריב ייקלטו במערכת החדשה ואם כן - כמה מהם. על פי ההודעה לבורסה, בכוונת בן צבי להציע לכ-300-400 עובדים מעובדי העיתון מעריב להיקלט כעובדי החברה החדשה.

על פי הפרסום, כלי התקשורת יימכר לאיש העסקים שלמה בן צבי, המחזיק בעיתון 'מקור ראשון', בעל אוריינטציה ימנית-לאומית. בן צבי מתגורר בישוב אפרת, ובעבר הוציא לאור, יחד עם שלדון אדלסון הבעלים של 'ישראל היום', את החינמון 'ישראלי'. כיום מתנהלים בין השניים תביעות כספיות הדדיות.

הנכסים אותם רוכש בן צבי כוללים את עיתון מעריב, אתר nrg, רשת המקומונים, מגזינים וזיכיונות הקשורים בהם, הוצאת מעריב, זכויות הקניין הרוחני של מעריב, יתרות לקוחות, מנויים, רישיונות ונכסים וזכויות נוספות שיפורטו בהסכם המכר כשייחתם.

הנכסים הנמכרים אינם כוללים את בית הדפוס של העיתון בבת ים, שכבר נמכר, והמתקנים הנלווים לו. בכוונת מעריב להמשיך בשלב זה את פעילות בית הדפוס. כמו-כן, בכוונת מעריב להמשיך ולשמר את פעילות העיתון באופן סדיר ורציף עד להשלמת העסקה.

אתר הבורסה דיווח ביום שישי:

החברה מדווחת בזאת כי היום, ה- 7 בספטמבר, 2012, הושגו הבנות בין מעריב הוצאת מודיעין בע"מ, חברה בבעלות מלאה של החברה (להלן: "המוכרת") ובין חברה בשליטת מר שלמה בן צבי ובני משפחתו (להלן: "הרוכשת") לפיהן תרכוש הרוכשת מאת המוכרת נכסים המשמשים בעסקיה של המוכרת, לרבות: עיתון מעריב, אתר NRG, רשת המקומונים, מגזינים וזיכיונות הקשורים בהם, הוצאת מעריב, זכויות הקניין הרוחני של המוכרת, יתרות לקוחות, מנויים, רישיונות ונכסים וזכויות נוספות שיפורטו בהסכם המכר לכשייחתם (להלן: "הנכסים הנמכרים").

הנכסים הנמכרים אינם כוללים את בית הדפוס של העיתון בבת ים והמתקנים הנלווים לו. בכוונת המוכרת להמשיך בשלב זה את פעילות בית הדפוס. כמו כן, בכוונת המוכרת להמשיך ולשמר את פעילות העיתון באופן סדיר ורציף עד להשלמת העסקה. למיטב ידיעת החברה, בכוונת הרוכשת להמשיך את פעילות העיתון לאחר השלמת העסקה.

בתמורה לנכסים הנמכרים, תשלם הרוכשת למוכרת סך כולל של עד כ- 85 מיליון ₪ בתנאים ובמועדים שיפורטו בהסכם המכר לכשייחתם.

בכוונת הרוכשת להציע לכ-300-400 עובדים מעובדי העיתון להיקלט כעובדי הרוכשת.

השלמת העסקה נשוא דיווח זה כפופה לחתימת הסכם מכר מפורט ומחייב, קבלת אישורי האורגנים המוסמכים של הצדדים וקבלת כל האישורים הנדרשים על פי דין.

בכוונת הצדדים להשלים את העסקה עד לראשית חודש אוקטובר 2012.
מעריב מקור ראשון שלמה בן צבי נוחי דנקנר בית דפוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד