כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

קנדה ניתקה יחסיה עם טהרן • "איום על הביטחון בעולם"

ממשלת קנדה מסרה כי סילקה את הדיפלומטים האיראניים משטחה, והשיבה לקנדה את נציגיה בטהרן • האיראנים: "הממשלה הקנדית קיצונית ומושפעת מהמשטר הציוני"

אחמדיניג'אד
אחמדיניג'אד צילום: ארכיון בחדרי חרדים

שר החוץ הקנדי, ג'ון בירד, הודיע כי קנדה השעתה את יחסיה הדיפלומטיים עם איראן וסילקה את הדיפלומטים האיראניים משטחה. בהצהרה ששחרר לתקשורת ברוסיה במהלך כנס כלכלי של מדינות אסיה-פסיפיק, אמר בירד כי ממשלתו מכריזה רשמית על איראן כמדינה התומכת בטרור.

"איראן היא מהמדינות הגרועות בהפרת זכויות אדם. היא מגנה ומטפחת קבוצות טרור", אמר השר.

עוד הוסיף כי קנדה תסגור את השגרירות באיראן באופן מיידי, ותכריז על כל הדיפלומטים האיראניים על אדמת קנדה כ'פרסונה נון גרטה' (אישיות בלתי רצויה). מהדיפלומטים האיראנים נדרש לעזוב את שטח קנדה תוך חמישה ימים, והדיפלומטים הקנדיים באיראן עזבו זה מכבר.

"העמדה הקנדית לגבי איראן ידועה היטב", אמר. "קנדה רואה בממשלת איראן איום ממשי על השלום העולמי והביטחון בעולם כיום", הוסיף השר.

דובר משרד החוץ האירני, ראמין מהמנפרסאט, הגיב לדברים ואמר כי זו "החלטה של ממשלה קיצונית המושפעת מהמשטר הציוני". מהמנפרסאט ציין כי מדובר בביטוי ל"מדיניות החוץ הקיצונית של קנדה".

כמו כן, בתגובה למהלך הודיעה הלילה אירן על סגירת השגרירות שלה באוטווה בשל "החלטתה העוינת" של קנדה. "לא נוכל לספק היום שירות לבני עמנו היקרים", נכתב בהודעה בפרסית שפורסמה הלילה באתר השגרירות.
קנדה איראן שגרירות דיפלומטי שר החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד