כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בית המשפט: ילדי חסיד ילמדו בבי"ס ליברליים

אב חסידי תושב לונדון ביקש מבית המשפט למנוע מאשתו לשעבר לשלוח את ילדיהם לבתי ספר ליברלים • בית המשפט דחה את הבקשה - והותיר הילדים בחזקת האם

בית המשפט: ילדי חסיד ילמדו בבי"ס ליברליים

בבית המשפט בלונדון התקיים ביום שישי דיון בסיכוייו האחרונים של חסיד, בשנות ה-30 לחייו, המשתייך לקהילה החרדית בעיר, לקבל את החזקה על חמשת ילדיו, לאחר שאשתו לשעבר ירדה מהדרך. החשש העיקרי של האב הוא כי אורח חייהם וחינוכם ייפגע באופן משמעותי.

האב הגיש ערעור על החלטה קודמת של בית המשפט, שקבעה כי הילדים יישארו בחזקתה של האם. בערעור הוא ניסה להשיג צו שיאסור על האישה לשלוח את הילדים למוסדות לימוד יהודים ליברלים.

האב טען, כי בשליחת ילדיו למוסדות אלה - ילדים שגדלו כל חייהם באורח חיים שמרני בתוך הקהילה החסידית - תהיה להם גישה חופשית לטלוויזיה, עיתונים, אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות, והם ייפגעו.

הזוג ניהל חיי נישואין במשך 10 שנים, ולפני כשנתיים התגרשו. האם למדה לתואר שני באוניברסיטה פתוחה ומאז החלה להביע את רצונה, כי חמשת ילדיה יזכו ללימודים שהיא לא זכתה להם במהלך שנות ילדותה.

עורך הדין שמייצג את האב אמר בבית המשפט, כי הוא חושש שמא האם תפגע באורח חייהם של הילדים. הוא גם הוסיף כי מקום מגוריה של האם רחוק מאד מהמקום בו נמצא בית הכנסת הקרוב בשכונה.

האם דחתה את הטענות וטענה, כי הילדים - שכבר לומדים בבתי הספר הנוכחיים - משגשגים, והוצאתם והעברתם למוסדות אחרים תפגע בהם.

כאמור, בית המשפט דחה את בקשת האב, ומסר כי את הסיבות לדחייה הוא יתן במועד מאוחר יותר.
לונדון חסידי ליברלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד