כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הממשלה אישרה: מכללת אריאל - אוניברסיטה

המכללה באריאל תהפוך לאוניברסיטה השמינית בישראל • נתניהו: "אריאל חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בכל הסדר עתידי" • סער: "חשיבות לאומית בהפיכת המרכז לאוניברסיטה"

סטודנטים בהרצאה. צילום ארכיון
סטודנטים בהרצאה. צילום ארכיון

במהלך ישיבת הממשלה אושרה את הסבת המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה.

במהלך הדיון אמר רה"מ בנימין נתניהו: "חשוב שתהיה אוניברסיטה נוספת במדינת ישראל, חשוב שתהיה אוניברסיטה באריאל. אני אוהב לפרוץ מונופולים וקרטלים בכל תחום, וזה אחד התחומים. אני לא חושב שמספיק שלמדינת ישראל יהיו שבע אוניברסיטאות, שלא נוספת עליהן עוד אוניברסיטה אחרי 40 שנה.

"אריאל היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל והיא תישאר חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בכל הסדר עתידי - כמו שאר גושי ההתיישבות. אישור האוניברסיטה באריאל הוא חלק מסדרת הפעולות שאנחנו עושים במטרה לחזק את ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל, וההחלטה הזאת מבטאת את האמון שלנו ברמה האקדמית באריאל".

שר החינוך, גדעון סער, העלה את ההצעה. לדבריו, "הממשלה קובעת כי היא רואה חשיבות לאומית בהסבת המרכז האוניברסיטאי יו"ש באריאל לאוניברסיטה ומנחה לנקוט בפעולות הדרושות לצורך קבלת החלטה בדבר אישור החלטת מל"ג יו"ש, וזאת בכפוף לחוות דעת היועץ המשפטי לממשלה".

כזכור, המרכז האוניברסיטאי אריאל השלים את המהלך שנדרש במשך 7 השנים האחרונות מיום קבלת ההחלטה בממשלה בשנת 2005, ועמד בכל התנאים והיעדים האקדמיים שהוצבו לו ושנבחנו על ידי ועדת בדיקה שהורכבה מפרופסורים מאוניברסיטאות המחקר בישראל.

בהתאם לכך החליטה מל"ג יו"ש כי המרכז האוניברסיטאי באריאל ראוי לקבל הכרה כאוניברסיטה, החלטה שזכתה כצפוי לביקורת מצד כלי התקשורת משמאל.

במטרה להשלים את המהלך להסבת המרכז האוניברסיטאי אריאל לאוניברסיטה, נדרשת כעת, על פי הדין השורר בשטחי יהודה ושומרון, חתימה של המפקד הצבאי באזור.

יצוין, כי על פי חוק המל"ג הכרה במוסד נעשית באישור הממשלה. עקב המצב המשפטי השורר בשטחי יהודה ושומרון, נקבע כי בכל הקשור למוסדות הנמצאים בשטחי יהודה ושומרון, מפקד האזור נכנס, למעשה, לנעלי הממשלה.

לדברי שר החינוך ויו"ר המל"ג, גדעון סער: "הקמת האוניברסיטה השמינית תעצים את מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל".
גדעון סער אוניברסיטה אריאל ישיבת ממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד