כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

גם השנה: ארגון 'לתת' נותנים באהבה

בישראל 2012 כל ילד שלישי, כל משפחה רביעית וכל אדם חמישי חיים בעוני • כבכל שנה, יוצא ארגון ל"תת" במבצע "לתת באהבה" - איסוף מזון למשפחות נזקקות • לתרומה של 10 שקלים שלחו SMS ל-8855

גם השנה: ארגון 'לתת' נותנים באהבה

כבכל שנה, יוצא ארגון ל"תת" במבצע "לתת באהבה" - איסוף מזון למשפחות נזקקות בשיתוף רשת שופרסל, לקראת החגים. מבצעי ההתרמה וגיוס מוצרי מזון בסיסיים עבור משפחות נזקקות הפכו עם השנים למסורת ולחלק משגרת החגים בישראל.

בישראל 2012 כל ילד שלישי, כל משפחה רביעית וכל אדם חמישי חיים בעוני. 223,000 משפחות ו-530,000 ילדים חיים באי ביטחון תזונתי, ללא היכולת לדאוג לעצמם למזון הבסיסי הדרוש לקיום מאוזן ותקין. על אף שבעיית העוני מאיימת על חוסנה של החברה הישראלית, אין תוכנית ממשלתית כוללת לצמצום מימדי העוני ואי הביטחון התזונתי.

מבדיקה שערך ארגון "לתת", על רקע הגזירות הכלכליות והיעדר מנגנונים ורשת הגנה סוציאלית בסיסית בישראל, נמצאו ממצאים המעידים על כך שמספר העניים והסובלים מאי ביטחון תזונתי יגדל ובמקביל כוחה ויכולותיה של החברה האזרחית להגן על השכבות החלשות יקטן.

לדברי מנכ"ל ארגון "לתת", ערן וינטרוב, "בשנה האחרונה וגם לקראת ראש השנה מדווחות עמותות המזון על עלייה במספר המשפחות הזקוקות לסיוע ובעיקר על החרפה והעמקה של המצוקה, וזאת לצד מגמה של ירידה בתרומות, כתוצאה מתקופה של מיתון וגזרות כלכליות. אנו מקווים כי בזכות הערבות ההדדית המאפיינת את החברה הישראלית, נצליח לסייע לכל המשפחות שידן אינה משגת, גם בערב ראש השנה וגם במהלך השנה כולה".

במחקר שנערך בקרב 120 מנהלי עמותות סיוע מקומיות, נמצא כי 76% מהעמותות דיווחו על גידול במספר הפניות לבקשת סיוע מהעמותה. שליש (31%) מהעמותות שדיווחו על גידול בדרישה למזון ממוקמות במרכז ובשפלת הארץ, כ-21% מאזור הצפון, 15% בדרום הארץ, וכ-6% מירושלים.

כמו כן העידו 73% מהעמותות, כי אין ביכולתן לסייע לכל הנזקקים הפונים אליהם בבקשת סיוע. כמעט רבע (23%) מקרב הפונים לעמותות בבקשת סיוע נדחות, וזאת בשל הדרישה המתגברת אל מול חוסר היכולת לעמוד בכל בקשות הסיוע. המשמעות של נתון זה היא שמשפחות ויחידים במצוקה כלכלית הזקוקים לסיוע בצרכים קיומיים כמו מוצרי מזון, לא מקבלים עזרה ונדרשים להתמודד עם חוסר האונים והמצוקה ללא תמיכה וסיוע.

השנה, יתקיים מבצע ההתרמה בסניפי שופרסל שלי, דיל ודיל אקסטרה בשבוע שלפני ערב החג מה-9 ועד ה-16 בספטמבר. לפרטים כנסו לאתר "לתת".

למידע נוסף ניתן לשלוח מייל ל- [email protected] , לתרומה של 10 שקלים שלחו SMS ל-8855.

קישורים:
אתר לתת
ארגון לתת תרומה עוני מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד