י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גניבת היודאיקה מאיטליה: מאסר ל-4 בחורי הישיבה

פרשת גניבת היודאיקה מבית הכנסת הגדול במילאנו: בית משפט השלום בירושלים גזר על ארבעת בחורי הישיבה המעורבים בגניבה עונשי מאסר בפועל וקנסות כספיים

צילום: אמנון מנחם - זיהוי פלילי מרחב ירקון
צילום: אמנון מנחם - זיהוי פלילי מרחב ירקון

פרשת גניבת חפצי יודאיקה מבית הכנסת הגדול במילאנו שבאיטליה, שהתפוצצה לפני כמעט שנתיים מגיעה לסיומה: בית משפט השלום בירושלים גזר היום את עונשם של ארבעת בחורי הישיבה המעורבים בגניבה, והטיל על כל אחד מהם עונש מאסר בפועל, קנסות כספיים, ומאסר על תנאי.

הנאשמים נעצרו בחודש פברואר 2011 בחשד שגנבו מבית הכנסת במילאנו את החפצים, הבריחו אותם לישראל וניסו למכרם ללקוחות.

על פי כתבי האישום נגד הארבעה, היה אחד מהם הרוח החיה מאחורי פרשה זו, ביוזמה ובביצוע, אחד נוסף, נטל חלק בביצוע הגניבה ממש. ואילו השניים הנוספים תרמו את חלקם בפעולות שנועדו למכור את הפריטים שנגנבו לאדם אחר - תוך שהם מתחזים לאנשים אחרים ועוברים עבירות נוספות.

הנאשם הראשון הודה והורשע בעבירות של קשירת קשר לפשע או עוון, גניבה בנסיבות מיוחדות, התחזות כאחר וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. לאחר שנעצר ושהה שישה חודשים במעצר בתנאים קשים, החליט לערוך שינוי בחייו והשתלב במסגרת מיוחדת, החל לעבוד במאפיה ורוב משכורתו הולכת לתשלום חובותיו.

בית המשפט גזר עליו מאסר בפועל של ארבע שנים, מהן תנוכה התקופה בה היה נתון במעצר, מאסר על תנאי לשישה חודשים למשך שלוש שנים על כל עבירת רכוש, ופיצוי למתלונן חיים סטפנסקי, מי שלו ניסו למכור את החפצים, בסך 47,777 ₪, כשהפיצוי ישולם תוך 45 יום מהיום.

הנאשם השני, הודה והורשע בעבירות של קשירת קשר לפשע או עוון, גניבה בנסיבות מיוחדות, וכן הודה בעובדות לפיהן הוברחו החפצים במכס, כאשר הוסכם כי הראשון הוא ששוחח עם בודקת המכס, בנוכחותו. עוד הוסכם כי הוא קיבל ממנו סכום של 3000 דולר כחלק משכר טרחתו, שאמור היה להיות 6000 דולר. הנאשם העיד על עצמו כמי שהיה בחור נורמטיבי וחיובי וכי עשה את המעשה כי חיפש ריגושים. לאחר מכן סיפר כי הוא במסגרת לצורך טיפול.

בית המשפט גזר עליו מאסר בפועל של שלוש שנים, מהן תנוכה התקופה בה היה נתון במעצר. מאסר על תנאי לחמישה חודשים למשך שלוש שנים על כל עבירת רכוש, ופיצוי למתלונן חיים סטפנסקי, בסך 47,777 ₪.

הנאשם השלישי הודה והורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר וזיוף מסמך. אביו העיד כי הנאשם מכה על חטא ומתקשה להאמין שהגיע למה שהגיע, ומקבל על עצמו קבלות. בית המשפט גזר עליו מאסר בפועל למשך 18 חודשים, מהם תנוכה התקופה בה היה נתון במעצר, מאסר על תנאי לארבעה חודשים למשך שלוש שנים על כל עבירת רכוש ופיצוי למתלונן חיים סטפנסקי בסך 27,777 ₪.

הנאשם הרביעי הודה והורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר וזיוף. בית המשפט גזר עליו מאסר בפועל למשך תשעה חודשים, מהם תנוכה התקופה בה היה נתון במעצר, מאסר על תנאי לארבעה חודשים למשך שלוש שנים על כל עבירת רכוש ופיצוי למתלונן חיים סטפנסקי בסך 17,777 ₪.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום.
איטליה מילאנו יודאיקה גניבה בחורי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד