כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שי ניצן - המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים

הממשלה אישרה את תפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים • בתפקיד: שי ניצן • ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי: "השר נאמן בובה של כנופיית שלטון החוק"

שי ניצן. צילום: פלאש 90
שי ניצן. צילום: פלאש 90

הממשלה אישרה את מינויו של שי ניצן לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים, ואת מינויה של דינה זילבר לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ).

מדובר בתפקיד חדש שנוצר עבור ניצן, מי שכיהן בעבר בתפקיד המשנה לפרקליט המדינה. בעבר הועלתה אפשרות למנות את ניצן למשנה לתפקיד פרקליט מחוז ירושלים, אך התפקיד אוייש בידי עו"ד נורית ליטמן. בהמשך הוצע למנותו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה במקום מייק בלאס, אך לתפקיד זה מונתה לפני כשבוע עו"ד דינה זילבר.

דובר משרד המשפטים הודה כי "מדובר במשרה חדשה שנוצרה לבקשת היועץ המשפטי לממשלה", והסביר כי מטרתה "לסייע לו לטפל במגוון נושאים רגישים המגיעים לפתחו ונובעים מהמציאות הביטחונית, המדינית והבינלאומית המורכבת של מדינת ישראל, לרבות ההתמודדות המשפטית בתחום הפח"ע ומערכות הביטחון".

טרם ההצבעה בישיבת הממשלה הבוקר אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי מדובר במנויים ראויים והודה לבלאס על עבודתו.

בימין זועמים על מינויו של ניצן, בוגר הישיבה התיכונית נתיב מאיר, ומי שעמד, בין השאר, מאחורי חקירת המשטרה בנושא הספר "תורת המלך". לאחר שהרב דב ליאור, אחד מנותני ההסכמה לספר, סירב להגיע לחקירה ונעצר, אף נערכו הפגנות מול ביתו של ניצן.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) מסר בתגובה: "שוב הוכח שהשר נאמן הוא בובה של ויינשטיין וכנופיית שלטון החוק. ביצירתיות של כנופיה תפרו תפקיד שלא היה מעולם, לשי ניצן שהוכיח את עצמו כאויב מושבע של אנשי הימין וההתיישבות".

לדברי ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, "ממשלת הליכוד המאשרת את שי ניצן שהוכיח לא אחת כי הוא פועל באג'נדה ברורה כנגד המתיישבים וההתיישבות, זאת תוך עקיפת כל מנהל תקין, לא תוכל לבוא עוד בטענות נגד הפרקליטות כאשר זאת תמשיך ותחתור תחת הממשלה והחלטותיה".

לדברי ח"כ אריאל, "התנהלות נתניהו מעלה תמיהה האם נח לו שתהיה פרקליטות עויינת את ההתיישבות אשר תשמש עלה תאנה להמשך פינוי מתיישבים".
מיכאל בלאס שי ניצן יועץ משפטי לממשלה בנימין נתניהו מיכאל בן ארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד