י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"זו גזענות והסתה לאלימות" • תלונה במשטרה נגד האיור המסית

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים': ה'אגודה לזכות הציבור לדעת' הגישה תלונה נגד המגזין שפרסם איור המסית נגד חרדים • לדברי משפטני האגודה "מדובר בהסתה לגזענות ולאלימות" • עורך המגזין ל'בחדרי חרדים': "האיור אלים אבל לא אמרנו שאלימות זה דבר טוב"

התמונה המסיתה. איור: אלירן הרוש
התמונה המסיתה. איור: אלירן הרוש

שער מגזין 'אף', ובו נראית בחורה שאינה לבושה בצניעות, כשהיא בועטת ברגלה באדם חרדי היושב באוטובוס עד זוב דם, ממשיך לעורר סערה.

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' הוגשה היום (א') תלונה במשטרת ירושלים נגד המגזין, בחשד להסתה.

את התלונה נגד המגזין, הגישה 'האגודה לזכות הציבור לדעת', המפעילה בקרה ומעקב שיטתי על אמצעי התקשורת השונים.

לטענת האגודה האיור מסית לגזענות ומעודד אלימות נגד חרדים.

זיו מאור, מ"מ מנכ"ל האגודה הסביר ל'בחדרי חרדים': "למרות שמדובר במגזין קיקיוני ושולי, שאין לו חשיפה גדולה, החלטנו לאחר התלבטות ארוכה לפנות למשטרה לאחר שהבנו כי מדובר בפגיעה בציבור החרדי. אנחנו מבינים שבעצם הפנייה שלנו, אנחנו מגדילים את החשיפה של המגזין, אך אנחנו מקווים כי הדבר יועיל".

לדבריו, "כולי תקווה כי באמצעות התקשורת, המשטרה לא תראה לנכון לסגור את התיק מחוסר עניין לציבור ולכן אני גם אנצל את הבמה כדי לבקש מכל מי שנפגש באיור הזה, לגשת ולהגיש נגד עורכיו תלונה במשטרה כי ההסתה באיור כזה היא הסתה אמיתית, ואני כמשל, אדם שחובש כיפה בירושלים חושש להסתובב בירושלים אחרי מסר כזה".

בתגובה לדברים, אמר לאו ליברמן, עורך מגזין 'אף' בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "אין בליבנו טיפה של שנאה לאף ציבור, החרדי, החילוני או הערבי.

"אנחנו מבינים שהשער לא פשוט ואנחנו יכולים להבין את אותם אנשים שנפגעו. באותה מידה אנחנו מתנצלים מראש על כל הדברים שעוד לא עשינו או פרסמנו מהסיבה שיכול מאד להיות שיהיו כאלו שיפגעו מהם.

"להגיד שטעינו, זו טעות כי מאד יכול להיות שהשער הזה מסמל אלימות אבל אף אחד לא אמר שאלימות זה דבר טוב. אומנות תפקידה לפתוח את השאלה ולהותיר אותה כך, ולהשאיר לכל אחד מאיתנו לפרש את הדברים כפי שהוא מבין אותם".

ליברמן מצהיר כי במגזין הבא תהיה התייחסות לנושא, "זו תהיה התייחסות בצורה מפויסת, אך אני מדגיש כי אנחנו נמשיך לפעול ונשתדל לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר".

שיטת העבודה במגזין, מסביר ליברמן, נעשית בצורה כזו שהמאייר מקבל נושא כמו במקרה הזה שקיבל את נושא אומנות הלחימה, 'קונג פו' ותפקידו של המאייר לקחת אותו לזווית האישית שלו".
אף מגזין איור האגודה לזכות הציבור לדעת תלונה במשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד