כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

רוכשי דירות במתחם גולובנציץ במכתב לגאב"ד 'העדה': "הגיעו מים עד נפש"

תקדים • אברכים שרכשו דירות במתחם גולובנציץ בבית שמש, שיגרו מכתב חריף לגאב"ד 'העדה', הגרי"ט וייס, נגד 'אתרא קדישא' • "האם בשל איומים ומעשי בריונות של אנשי דלא מעלי יש היתר לגרום נזק בל ישוער למאות משפחות?" • חלק מהאברכים היו מזוהים עד לא מכבר עם פעילות 'אתרא קדישא'

בטיפולו האישי. הגרי"ט וייס
בטיפולו האישי. הגרי"ט וייס



בית הדין של 'העדה החרדית' יתכנס בימים הקרובים כדי לקבל הכרעה סופית בעניין הבנייה במתחם גולובנציץ בבית שמש.

לפני מספר שבועות, חשף 'בחדרי חרדים' את הכרעת בית הדין, לפיה, 2 מנציגיו יחד עם נציג נוסף מטעם ארגון 'אתרא קדישא' יפקחו בעת פתיחת מערות הקבורה. עד כה נפתחו 4 מערות קבורה אך באף אחת מהן לא נמצאו עצמות המהוות חשש לחילולי קברים ובית הדין צפוי לקבל את ההכרעה במהלך הימים הקרובים, אלא אם כן יצוצו בעיות הלכתיות יוצאות דופן.

נציגי 'אתרא קדישא', שספגו מכה, ניסו לפעול לכך שיפתחו מערה נוספת זאת כדי למנוע את התכנסות בית הדין עוד לפני תקופת החגים ובכך אולי למנוע גם את תחילת הבנייה בחודשי החורף, אז בשל מזג האוויר תנאי העבודה קשים יותר. ניסיונותיהם עלו בתוהו לאחר שנציגים נוספים שמעורבים בפתיחת המערות מנעו את העיכובים המיותרים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קבוצת אברכים, שרכשו דירות במתחם ונאלצים לספוג הוצאות כספיות גדולות בשנה האחרונה בשל העיכוב, שיגרו מכתב מיוחד לגרי"ט וייס, גאב"ד 'העדה החרדית', בו כתבו כי המצב הוא בלתי נסבל וכי "הגיעו מים עד נפש".

במכתב הם מגוללים את התקופה האחרונה בה הם סובלים סבל רב כתוצאה מעיכוב הבנייה. האברכים שמפנים אצבע מאשימה לכיוון ארגון 'אתרא קדישא', כותבים: "כאשר באו מים עד נפש, ואנשים מקהילתנו נתגלו בקלונם כאשר עשו מעשה זמרי ודרשו שכר כפנחס, אמרנו כי לא נוכל עוד לראות כבלע את הקודש, ובאנו נפשנו בבקשתנו להתערבותו של הדר"ג בפרשייה חמורה זו כי רבים חללים הפילה".

"זעקת המשפחות עולות השמימה"

במכתב כותבים האברכים: "הפרטים בוודאי ידועים לכבוד תורתו, ואין כאן המקום להאריך, רק זאת נאמר בקצירת האומר: אנשי 'אתרא קדישא' מנהלים מלחמת חורמה בחודשים האחרונים נגד הבניה במקום, זאת למרות שהוברר למעלה מכל ספק, על ידי מומחים רבים, גם כאלו בלתי תלויים שמומנו על ידי האברכים מאנ"ש, שאין במקום עצמות אדם. ולמרות שהוכרע בבד"ץ כי המחלוקת בין אנשי הארגון למארגנים ויזמים יוכרע על ידי גורמים בלתי תלויים, הרי שהראשונים ממשיכים להערים קשיים, ודורשים כל העת דרישות מדרישות שונות ומהלכים אימים על מארגני הקבוצה באיומים שלא שמעום אבותינו.

את מכתבם לגאב"ד, מסיימים האברכים: "זעקת מאות המשפחות הדחוקות במצב כלכלי נורא ואיום – עולות השמימה, ואנו בשאלתנו: האם בשל מעשים של אנשי דלא מעלי יש היתר כלשהו לעכב את הבניה ולגרום נזק בל ישוער למאות משפחות?

"ונסיים בסיפור מזעזע המחריד כל לב על המתרחש בימים אלו ב'מתחם נשר', שם מפנים אנשי הארגון אלפי ארגזים ובהם עצמות אדם. אנו פונים להדר"ג שיפעל בעניין במהירות האפשרית, כי בנפשנו ובנפש ילדנו הדבר. החותמים בצער על ביזוי השכינה וחילול ה'".

האם נמצאו עצמות אדם במתחם הבניה בבית שמש?
מתחם גולובנציץ • הגרא"י סולובייצ'יק נגד 'העדה'
לראשונה: הבד"צ ירד למיתחם גולובנציץ • בלעדי
מסתמן פתרון לבעיית קברי בית-שמש • חשיפה
'שיטת הקנאים': פנים רעולות ופצצת סירחון • וידאו בלעדי

מדובר במכתב חסר תקדים, היות וחלק מהאברכים העומדים מאחורי היוזמה לשליחת המכתב הם אנשים שהיו מזוהים עד לפני שנה וחצי עם פעילות ארגון 'אתרא קדישא', אך כשהבינו כי התערבות בד"ץ נצרכה במקרה זה כבר לא היו מוכנים לשתוק, כך לדבריהם.

את תגובת 'אתרא קדישא' להאשמות, לא היה ניתן להשיג.
אתרא קדישא בית שמש גולובנציץ' עצמות קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד