י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אומן: משרד רה"מ אסר על שוטרים דרוזים לאבטח

שוטרים מהעדה הדרוזית שהתבשרו כי לא יוכלו לאבטח המתפללים באומן - התלוננו על גזענות • "אדם שכשיר לצה"ל ולמשימות מסכנות חיים, אינו ראוי למשימת אבטחה בחו"ל?"

אומן. צילום: יעקב נחומי
אומן. צילום: יעקב נחומי

תלונות במשטרה בשל החלטת גוף ביטחוני במשרד ראש הממשלה לא לאפשר לשוטרים דרוזים לצאת למשימות אבטחה בחו"ל, כולל באומן. כך טוען עיתון 'מעריב'.

לדברי קצינה באגף המבצעים של המשטרה, נדרש בימים האחרונים אותו גוף ביטחוני לשגר מספר גדול של מאבטחים כדי לאבטח את עשרות אלפי הישראלים האמורים להגיע במהלך החגים לאומן שבאוקראינה, שם קבור רבי נחמן מברסלב.

בעקבות כך נוצר מחסור במאבטחים, ובאגף האבטחה של אותו גוף פנו למשטרה וביקשו סיוע.

כמה שוטרים בני העדה הדרוזית הגישו מועמדות לתפקיד, אולם לפני כמה ימים הם התבשרו כי בשל היותם בני מיעוטים, לא יוכלו למלא את תפקיד האבטחה. הם זעמו וכמה מהם פנו ליו"ר העמותה לזכויות השוטרים, אושרה אסף, שבדקה את טענותיהם ואף הצליחה לקבל מסמך של אגף האבטחה במשטרה, שבו הוסבר מדוע לא ניתן לשגר שוטרים שהם בני מיעוטים למשימה.

אסף שלחה מכתב למפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, ותקפה את הסכמת המשטרה ל"מדיניות הגזענית המפלה בין שוטרים על רקע דתם". היא תמהה כיצד בני עדה שהינם כשרים לצה"ל ולמשימות מסכנות חיים אינם כשרים למשימת אבטחה בחו"ל? זו גזענות שאינה משתלבת עם ערכי המשטרה ומסריה".

דוברת אגף המבצעים במשטרה מסרה בתגובה: "העסקה בתפקידי אבטחה מחוץ למדינה נעשית על ידי משרד ראש הממשלה, שהוא הסמכות המאשרת את העסקתו של כל מועמד. בנוהל העסקת שוטרים במשימות אבטחה בחו"ל אין הגבלה של דת או מוצא של המועמד, והדבר תלוי בהמלצת מפקדו ובעמידה בתנאים הנדרשים.

"בבירור מול הקצין שפסל את מועמדותו של השוטר נטען על ידיו ששגה בניסוח המענה, ומועמדותו של השוטר למשימה נפסלה בשל איעמידתו בתנאים הנדרשים. אין מדובר במדיניות המשטרה. שוטרים וקצינים בני כל הדתות משרתים במשטרה במגוון רחב של תפקידים ודרגות".

במשרד ראש הממשלה לא הגיבו, השב"כ מסר כי לא פנה למשטרת ישראל.
אומן דרוזים אבטחה משרד ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד