י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מדוע 'דער בלאט' ירד פעמיים לדפוס? • בלעדי

בעיתון 'דער בלאט' הכינו ידיעה על המאבקים בתוך גיליון 'העדה' • לאחר שנשלח לדפוס - נמחקה הידיעה עקב לחצים, והעיתון הודפס בשנית • בפנים: שתי הגירסאות

העדה. צילום ארכיון
העדה. צילום ארכיון



חילוקי הדעות שהתגלו בתקופה האחרונה בתוך מערכת שבועון 'העדה', הגיעו גם לארצות הברית: עיתון 'דער בלאט' התכוון בסוף השבוע לפרסם ידיעה נגד 'העדה' ולחשוף ברמיזה את הסיבה לכך שהוא לא יצא לאור במשך שבועיים. אלא שברגע האחרון, לאחר שהעיתון חזר לצאת לאור, ובעקבות מסרים שהועברו מגורמים בתוך 'העדה החרדית', הושמטה הידיעה.

כך קרה שבסוף השבוע האחרון הורד העיתון לדפוס פעמיים: בפעם הראשונה הופיעה בתוך העיתון הידיעה נגד 'העדה', אך בפעם השנייה ירד העיתון לדפוס ללא הידיעה המדוברת.

הידיעה שהייתה אמורה להתפרסם הגיעה ל'בחדרי חרדים'.

תחת הכותרת "מאבקים על הסמכות במערכת גיליון 'העדה'", נכתב: "בעוד הקונים של גיליון של הקהילה תוהים למה הוא לא יצא לאור בשבועות האחרונים. היו שידעו וסיפרו על מאבק הצביון במערכת לאחר שחלק בחרו להתעלם מדעת גדולי התורה".

עוד נכתב: "המערכת בחרה שלא להופיע לאחר שנכנעה לטרור של המוחות הקודחים בקהילה".

ולסיום: "יש לקוות שזהו אירוע ייחודי וכי המערכת תוכל לעמוד איתן אל מול הלחץ והטרור מאותם זאטוטים המכתיבים לגדולי ישראל שליט"א את הדרך אשר ילכו בה ואת המעשה אשר יעשון".

כאמור, ברגע האחרון הבינו במערכת 'דער בלאט' כי השבוע יצא לאור הגיליון והידיעה אינה רלוונטית. בנוסף, גורמים בתוך 'העדה החרדית' בירושלים העבירו מסר לעורכי העיתון כי פרסום ידיעה זו יהווה פגיעה חמורה במוסדות 'העדה'.

הסיבה האמיתית בגללה לא יצא הביטאון לאור, כפי שפורסם כאן בעבר, הינה חילוקי דעות ועימותים פנימיים שונים על רקע השקפתי, ובין השאר עימות הקשור למאבק שמתנהל על ידי ארגון 'אתרא קדישא' נגד הבנייה במתחם גולובנציץ בבית שמש ועוד. במערכת 'העדה' עצמה הסבירו כי מדובר בעיכובים טכניים שנבעו בעיקר מהמחירים הגבוהים שטיפסו לאחרונה ומהוצאות הדפוס.

העיתון- לפני ואחרי • צילום: בחדרי חרדים







העדה דער בלאט עיתון ידיעה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד