י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

טרי ובריא • טיפים ועצות

חום הקיץ אינו נוטה חסד עם הפירות והירקות הטריים והם כמשים במהירות. אם אתם רוצים לשמור על המלפפונים שלא יהפכו לעיסה בוצית וליהנות מן התפוחים גם אחרי שהייה של שבוע במקרר - כך תעשו זאת נכון

צילום אילוסטרציה: מנח זרקא
צילום אילוסטרציה: מנח זרקא


חלפו הימים בהם היינו מגדלים בעצמנו את תצרוכת הירקות והפירות הפרטית שלנו ונהנים משיא הטריות והטעם. עכשיו, כשרובנו המכריע רוכש את סל הקניות שלו אחת לכמה ימים, יש צורך באחסון נכון, יעיל ומדויק שיאפשר שמירה על מקסימום טריות וטעם. איך עושים זאת נכון?

פירות הדר - אם נקנו בעודם ירוקים מעט – השאירו אותם מחוץ למקרר כדי שימשיכו להבשיל. אם הם כבר בשלים – אפשר להעבירם למקרר. אפשר להשאיר בחוץ רק את הלימון כדי שסחיטתו תהיה קלה יותר.

תפוחי עץ - שהייה במקרר תאריך את תוחלת החיים שלהם.

אבוקדו ובננות - אם נקנו כשהם בוסר – הכניסו אותם לשקית נייר סגורה למשך יום-יומיים יחד עם תפוח. גז האתילן שבתפוח יבשיל את פירות הבוסר במהירות.

תפוחי אדמה ובצל - אחסנו אך ורק מחוץ למקרר במקום יבש ואפל. מדוע? אור ולחות יעודדו אותם להצמיח גבעולים. חשוב גם לתת להם מרחב מחיה. הצפיפות תחיש את ריקבונם.

מלפפונים - מיועדים במיוחד לכמישה ולאיבוד נוזלים. כדי למנוע זאת הניחו אותם בתוך שקית נייר שאותה תניחו בתוך שקית ניילון והכניסו למקרר.

עגבניות - אם אתם רוצים עגבניות עם טעם שמרו אותן מחוץ למקרר, אבל אם העגבניות שקניתם בשלות מדי אחסנו במקרר והוציאו כחצי שעה לפני האכילה. מכיוון שהעגבניות ממשיכות להבשיל גם אחרי הקטיף – עדיף תמיד לקנות גם כמה עגבניות ירוקות שתהיינה מוכנות לאכילה בתוך יומיים – שלושה.

ירק למינהו (פטרוזיליה, שמיר וכו') – מאחסנים במקרר כשהם עטופים בתוך שקית ניילון או בנייר עיתון עם פיסת נייר סופג (מגבת נייר).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד