י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סלולרי משומש? שבור? אל תזרקו לפח

חברה חדשה מציעה לרכוש מכשירים סלולריים בכל מצב - להוציא נזקי מים וריסוק • החברה מחדשת את המכשירים ומוכרת אותם למדינות עולם שלישי

יאיר אלבז
יאיר אלבז

מחזיקים מכשיר סלולרי משומש ומיותר? חברת חדשה בשם 'ReCell' הודיעה כי היא מתכוונת לרכוש מהציבור טלפונים ניידים משומשים מכל הסוגים, כולל כאלה שאינם תקינים, בסכומים של עד 2,000 שקל (לפי דגם וטיב המכשיר), המכשירים יחודשו ויועברו למדינות עולם שלישי.

את התשלום מעבירה החברה בצ'ק מזומן על ידי שליח בעת מסירת המכשיר.

החברה השיקה עבור הפעילות אתר קל לשימוש, ובו ניתן לראות בכמה יימכר כל מכשיר. החברה מבהירה כי אמנם ניתן למכור גם מכשירים שאינם תקינים במחירים מוזלים, אך זאת כל עוד לא מדובר בנזקי מים או נזקי ריסוק של המכשיר.

עבור מכשיר מדגם אייפון 4S תקין, תשלם החברה בממוצע כ-1,750 שקל.
עבור אותו מכשיר במצב לא תקין, תשלם החברה כ-450 שקל.
עבור מכשיר גלקסי S2, תשלם החברה כ-1000 שקל, ולאותו מכשיר במצב לא תקין, תשלם החברה כ- 250 שקל.

השירות יושק תחילה בתל אביב והוא צפוי להגיע בחודש הבא לכל גוש דן, בכוונה להרחיבו לפריסה ארצית עד סוף השנה. מוכרים פוטנציאלים מחוץ לתל אביב יוכלו להירשם באתר ולקבל עדכון ברגע שהשירות יורחב למקום מגוריהם.

יש לציין כי לא מדובר בהמצאה ישראלית, ובמדינות אחרות בעולם פועלות כבר חברות רבות בתחום מזה כחמש שנים. כך למשל בבריטניה כל שנה ממוחזרים כ-10 מיליון מכשירים בשיטה זו.

בחברה הושקעו עד כה 1.5 מיליון דולר. בשלב שני צפוייה ReCell לצאת לסבב גיוסים נוסף ולהתרחב למדינות נוספות בשוק הבינלאומי.

לדברי יאיר אלבז, ממייסדי החברה: "ישראל היא מעין מעצמת טלפונים סלולריים עם אחוזי חדירה ושדרוג מכשירים גבוהים במיוחד ביחס לעולם. להערכתנו שוכבים במגירות של עם ישראל בין 10 ל-20 מיליון טלפונים ניידים שאינם בשימוש, כאשר בעידן האייפונים והשדרוגים התכופים, כל שנה מתווספים לכמות הזאת מעל מיליון טלפונים חדשים-ישנים.

"הנתונים הנ"ל, לצד המחסור הקיים בטלפונים ניידים במדינות עולם שלישי והתעשייה שקמה בתחום הזה לא מכבר בעולם, הביא אותנו להשקת הפעילות גם בישראל. אנו בטוחים הפעילות תושק בהצלחה ושמאות אלפי ישראלים מאד ישמחו לקבל תשלום מיידי עבור מכשירים שאין להם שימוש. השירות משתלם לצרכן מבחינה כלכלית וגם תורם לסביבה נקייה יותר".
סלולר מכירה משומש מכשיר אייפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד