כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ריבלין בסיור סמוך לביתר: "גדר ההפרדה לא רלוונטית"

בסיור שערך יו"ר הכנסת בתוואי גדר ההפרדה בגוש עציון, הוא התבטא גם בסוגיית איראן ויחסי ביבי-אובמה: "היחסים בין המנהיגים לא משפיעים ברמה האסטרטגית"

ריבלין בסיור סמוך לביתר: "גדר ההפרדה לא רלוונטית"

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין סייר היום (ב) בתוואי המתוכנן של גדר ההפרדה בגוש עציון, בלוויתם של ראשי המועצות באזור: גוש עציון, אפרת, ביתר עילית ודרום הר חברון. הסיור האקטואלי נערך מכיוון שבימים אלו מונחת לפתחו של ראש הממשלה ההכרעה לגבי המשך ביצוע הגדר בגוש עציון.

במהלך הסיור אמר ריבלין: "התוואי המתוכנן של גדר ההפרדה כבר לא רלוונטי. הוא תוכנן בנסיבות בטחוניות שאינן קיימות עוד ואין צורך להחיותו מחדש. בניית הגדר בתוואי המתוכנן עלולה ליצור חזית מדינית נוספת, וגם לגרום מפח נפש לתושבים היהודים והערבים, שפיתחו כאן דו קיום למופת. אנחנו צריכים להגיע להסדר עם הפלסטינים, תוך חיים משותפים. זה כבר קורה כאן במרכז המסחרי בצומת גוש עציון. אנחנו נמצאים בארץ אחת, וצריכים להמשיך ולפתח את הדרך לחיות אחד עם השני ולא להיפרד אחד מהשני".

יו"ר הכנסת קרא לראש הממשלה לשקול מחדש את יישום התכנון, ואמר: "הגדר לא נבנתה כאשר היה צריך לבנות אותה, בשנת 2003, ויש לשקול פעם נוספת אם יש צורך לבנות אותה. מה גם שתקציבית מדובר בעלות של למעלה ממיליארד שקל, ואינני רואה סיבה להכריע בעניין זה דווקא כעת, לאור שינוי הנסיבות".

ריבלין הוסיף והתייחס למגעים עם ארה"ב בנושא האיראני: "יש הבדלים בגישות, בעיקר בנוגע ללוח הזמנים, אבל כולם מסכימים שהצטיידות איראן בנשק גרעיני היא סכנה לעולם כולו. אמנם יחסים אישיים בין המנהיגים משפיעים לעיתים על היחסים המדיניים, אך לא ברמה האסטרטגית. ברור לממשל האמריקני שישראל היא נכס אסטרטגי ובעלת ברית".

בהתייחס לפרסומים הבוקר בעניין תקציב 2013, אמר ריבלין: "אמנם החוק קובע שהכנסת תתפזר אם לא יאושר תקציב עד סוף מרץ 2013, ואולם אם בפתיחת מושב החורף הקרוב לא יונח תקציב על שולחן הכנסת, המשמעות היא שפניהן של כל המפלגות לבחירות".

ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל אמר: "גדר ההפרדה המתוכננת סובבת את גוש עציון מכל עבריו, מנתקת את גוש עציון מירושלים וחוסמת את הרצף ההתיישבותי עם חברון ומערת המכפלה. החיים עם האוכלוסייה הפלסטינית שעובדת איתנו וחיה איתנו ייפגעו באופן אנוש. מדובר בדבר בלתי נסבל".

ראש מועצת דרום הר חברון, צביקי בר חי אמר: "הגדר רעה למתיישבים, רעה לערבים ורעה לקשר שבין ירושלים למערת המכפלה. אנחנו נמצאים בתקופה אחרת שבה שכם וחברון משגשגות וישנו התפתחות כלכלית יוצאת דופן, חבל שהגדר הזו תהרוס את מה שנבנה בעמל רב".
ראובן רובי ריבלין מאיר רובינשטיין גדר ההפרדה ביתר עילית גוש עציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד