כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אורות אצל רבינו • לראשונה: תאורה לילית ברחובות אומן

לראשונה תופעל תאורה לילית עד למרחק של קילומטר מציונו של רבי נחמן מברסלב באומן בימי ראש השנה • מפקד משטרת המחוז ישהה בעצמו באומן לפקח אחר המתרחש

אומן. צילום: יעקב נחומי
אומן. צילום: יעקב נחומי

ההיערכות לקליטת הרבבות בציונו של רבי נחמן מברסלב באומן נמשכת: ב'מרכז ברסלב העולמי׳ הגיעו השנה להסדר עם עיריית אומן, לפיו תאורת הרחובות בכל הרחובות הסמוכים לציון - ברדיוס של יותר מקילומטר, תפעל בכל שעות החשיכה.

תאורת הרחובות תפעל בשנה זו לראשונה בכל הרחובות הסמוכים לציון רבי נחמן עד למרחק של קילומטר מהציון. זאת בכדי לאפשר לשוכרי הדירות והבתים אף באזורים מרוחקים ללכת למקום לינתם בבטחה, וללא חשש להתנכלויות מצד מקומיים או גנבים שינצלו את חשכת הלילה לביצוע זממם.

כזכור, בשנים עברו אירעו מספר מקרים של התנכלויות ואירועים אלימים 'בחסות החשכה' בשעות הלילה, כשהחושך משמש גורם מדרבן לפשיעה המקומית.

יצויין כי השנה הוחלט בתיאום עם 'מרכז ברסלב' להגביר את סיורי המשטרה האוקראינית והישראלית בכל הרחובות הסמוכים לציון רבי נחמן לצורך שמירת הסדר הציבורי ומניעת מפגעים רוחניים וגשמיים.

שמעון בוסקילה, מנכ"ל 'מרכז ברסלב העולמי', נפגש בשבוע שעבר באומן עם מפקד משטרת מחוז צ'רקס שישהה בעצמו באומן בכל הימים הסמוכים לראש השנה, ויפקח מקרוב אחר האבטחה ושמירת הסדר הציבורי בימי ראש השנה.

השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ הנחה את משטרת ישראל על פי המלצת 'המטה ללוחמה בטרור', להכפיל את מספר השוטרים הישראלים משנה שעברה אשר ישהו באומן, ויהוו קשר וסיוע למשטרה המקומית בשמירה על הביטחון והסדר הציבורי של המתפללים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר בוסקילה: "מערך תאורת הרחובות הינו מהדברים עליהם חשוב לנו להקפיד. ההבדל בין רחובות מוארים לרחובות חשוכים משמעותי מאוד עבור המתפללים שאינם מתמצאים בסמטאותיה ורחובותיה העקלקלים של אומן, ועלולים להיקלע לסיטואציות לא נוחות בעקבות החשיכה. בכל מקרה ב׳מרכז ברסלב׳ ממליצים לא להתרחק בשעות הלילה מאיזור הציון. ולהסתובב בקבוצות ובאיזורים מוכרים, 'מרכז ברסלב' אף יחלק - מטעם משטרת מחוז צ'רקס' - דף הנחיות והמלצות בטחוניות לעולי הרגל".
אומן ראש השנה ברסלב אורות פשיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד