ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הרבנות מזהירה: השוק מוצף בשופרות לא כשרים

בעוד במפעלי השופרות בישראל משליכים שופר סדוק לפח, בחו"ל מדביקים מחדש • השוק הוצף בשופרות ממרוקו ומסין, וישנו חשש כי רבים מהם אינם כשרים

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

ראש השנה מתקרב: בענף השופרות טוענים כי השוק הוצף בשופרות פסולים ממרוקו ומסין. כך מדווח עיתון 'מעריב'.

לטענתם, בתהליך ייצור השופר כ-30 עד 40 אחוז מהם נסדקים. בישראל משליכים שופר סדוק לפח, אלא שבמפעלים מעבר לים מדביקים אותו מחדש פעמים רבות.

הרב אריה לוין, האחראי על מחלקת תשמישי הקדושה והשעטנז ברבנות תל אביב-יפו הסביר ל'מעריב': "אנשים שלא מתמצאים בתחום אינם מודעים לאתגרים ההלכתיים בדרך ליצירת שופר כשר. לצערנו, במרוקו מיוצרים שופרות ללא כל פיקוח כשרותי על ידי מוסלמים מקומיים ואשר יובאו השנה לארץ כאשר בשופר נוצרים חורים תוך כדי הייצור, ואלה מודבקים בפוליאסטר וב'סופר גלו' כך שהשופרות פסולים למהדרין".

לוין הוסיף: "היינו מצפים מבעלי התקיעה שיש להם אחריות להוציא ידי חובה את הקהל המגיע אל בית הכנסת, וחבל שדווקא ברגע הנשגב לא מקיימים את המצווה בניסיון לחסוך כמה שקלים".

אברהם ריבק, המנהל את אחד ממפעלי השופרות הוותיקים בעולם, אמר: "זה הכל זיוף, הכשרים מפוקפקים. הרבה מהם מודבקים. שופר שלנו מחירו נע בין 100 ל-400 שקלים, תלוי באיכות, אבל מה שנהיה בענף זה הפקרות כי אנשים מחפשים רק מחיר".
שופר ראש השנה הכשר רבנות אזהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד