כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אסון התאומים: המשפחות החרדיות לא יגיעו לטקס

11 שנים לאסון התאומים • הרב חיים גלוק, מתאם בין השלטון האמריקני והציבור החרדי: "יש משפחות חרדיות שיקיריהן נהרגו, אך עדיין שומרות על כך בסוד"

התאומים עולים בלהבות. צילום: ויקיפדיה
התאומים עולים בלהבות. צילום: ויקיפדיה

היום (ג') ימלאו 11 שנים לאסון התאומים, פיגוע הטרור הגדול בהיסטוריה שבו נהרגו 3000 איש, ובהם 18 יהודים.

בושינגטון, בפנטגון ובניו יורק ייערכו היום מספר אירועים ממלכתיים.

בניגוד לשנים קודמות בהן השתתפו גם פוליטיקאים, הוחלט השנה למדר את הפוליטיקאים, בשל הבחירות לנשיאות ארה"ב שבפתח.

הרב חיים ברוך גלוק, מי ששימש כמתאם היהדות החרדית הרשמי בין השלטונות האמריקניים והציבור היהודי בעניין הקורבנות אומר כי נכון להיום רק 1631 מכלל הקורבנות זוהו בוודאות.

"בין הקורבנות אנחנו יודעים על לפחות 18 יהודים שנהרגו, כמעט כולם זוהו בוודאות, אני מדגיש "כמעט כולם" כי יש עדיין משפחות יהודיות חרדיות שיקיריהן נהרגו באסון התאומים אבל הם שומרים על כך בסוד ואפילו שכניהן הקרובים אינם יודעים על כך. נכון להיום יש לנו לפחות שלושה קורבנות שלא זוהו".

"במהלך השנים מאז הפיגוע הכוחות נאספו בסביבות 10,000 חלקי עצם ורקמות לא מזוהים מאתר הפיגוע. חלקי עצמות המשיכו להתגלות עד לשנת 2006 בשנת 2010, צוות של אנתרופולוגים וארכיאולוגים חיפשו אחר שרידים אנושיים או חפצים אישיים בפארק פרש קילז, המזבלה העירונית אליה נלקחו הריסות הבניינים. הודות למאמץ הזה נמצאו עוד 72 חלקי גופות. תהליך זיהוי באמצעות DNA נמשך גם היום בניסיון לזהות עוד הרוגים. 1,122 (41%) קורבנות עדיין לא זוהו. חלקי גופותיהם צפויים להיטמן במתחם הזיכרון וההנצחה לרגלי המגדלים החדשים העתידים להיבנות במקום‏", אומר הרב גלוק.

בשעות הבוקר יתקיים טקס זיכרון בבית הלבן במעמד הנשיא אובמה ורעייתו. הטקס ייפתח בדקת דומיה ולאחריו צפויים נאומי זיכרון. בשעה מאוחרת יותר יתקיים טקס זיכרון בפנטגון, ובו ישתתף סגן הנשיא ג'ו ביידן.

בטקס המרכזי שיתקיים בגראונד זירו עצמו, ייקראו שמותיהם של למעלה מאלפיים ושבע מאות נרצחי הפיגוע.

לטקסים יגיעו גם מתנדבי ארגוני ההצלה החרדיים שהיו בין הראשונים שהגיעו לזירת הפיגוע בשל קרבתם הגיאוגרפית למקום הפיגוע. משפחות ההרוגים החרדיים מוזמנות לאירוע, אך אינן נוהגות ליטול בו חלק.
אסון התאומים גראונד זירו הצלה זיהוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד