ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

השבת אבידה • נהג שומר מצוות החזיר 15 אלף ש"ח

בתיה קמינסקי, אלמנה פנסיונרית ממגדל העמק, שכחה באוטובוס תיק ובו 15 אלף שקלים • היא מיררה בבכי בפתח ביתה - עד שהבחינה בנהג האוטובוס שהגיע להשיב את האבידה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בתיה קמינסקי בת ה-72 ממגדל העמק שכחה אתמול (ב') באוטובוס תיק, ובו מעטפה שהכילה 15 אלף שקלים. מה רבה הייתה עוגמת הנפש שלה, אך כעבור שעות אחדות התייצב בפתח ביתה שמעון בן סימון, נהג אוטובוס שומר מצוות, וסיפר לה כי מצא את התיק עם המזומנים במושב האחורי וכי הוא מבקש לקיים מצוות 'השבת אבידה.

את הסיפור מפרסם 'ישראל היום'.

"עבדתי בקו 7, וכשהגעתי למסוף ערכתי בדיקה שגרתית", שיחזר בן סימון, נהג בחברת קווים. "במהלך הבדיקה גיליתי תיק שחור על אחד הספסלים. פתחתי אותו ומצאתי בו מעטפה עבה, שהכילה 15 אלף שקלים במזומן, כרטיס אשראי, תעודת זהות ומסמכים אישיים".

"אני יודע שבחברה שלנו יש מחלקת אבידות ונהלים ברורים לטיפול באבידות של נוסעים באוטובוסים שלנו. לרגע לא חשבתי לקחת את הכסף לעצמי", סיפר. "היה לי ברור שעלי להשקיע כל מאמץ כדי לאתר את בעלת התיק ולהשיב לה אותו כמה שיותר מהר. בתעודת הזהות ראיתי היכן גרה הגברת, ובסבב הבא של הקו כבר הייתי בדרך אליה".

כעבור חצי שעה הגיע בן סימון עם האוטובוס לפתח ביתה של קמינסקי - אלמנה פנסיונרית, אם לשני ילדים וסבתא לשמונה נכדים ונינים. הוא הבחין בה יושבת בכניסה לבניין מגוריה וממררת בבכי.

"יצאתי והושטתי לה את התיק, והפכתי אותה למאושרת", סיפר בן סימון, שקמינסקי לא מצאה מילים להודות לו. "פתאום האוטובוס עצר והנהג ירד ממנו כמו מלאך שיורד מהשמיים, ונתן לי את התיק עם כל הכסף", סיפרה והוסיפה: "קיבלתי את המתנה של ראש השנה. אני מאושרת שהנהג בחר לחפש אותי כדי להחזיר את האבידה. כן ירבו כמוהו. אין לי מילים להודות לו ולחברת קווים על טיפולם המסור".
אוטובוס השבת אבידה מגדל העמק אלמנה נהג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד