כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מוהרא"ש שיק לנשות ברסלב: "הבעל נוסע לאומן? תשמחי!"

הגברים באומן - ואלפי נשות ברסלב נותרות בגפן • מוהרא"ש שיק מעודד: "אל תהיי בטלנית, היי שמחה ועליזה. שגרי עם בעלך רשימת בקשות" • ומדוע שכרו ביבניאל מאבטחים?

"לא תפסידי כלל". מוהרא"ש שיק
"לא תפסידי כלל". מוהרא"ש שיק



מוהרא"ש שיק, ממנהיגי חסידות ברסלב, כתב אתמול (ב') מכתב אישי מיוחד לנשות החסידים היוצאים לאומן לקראת ראש השנה בו הוא מחזק את מי שנשארות בבתיהן לבדן בחג ומרגישות בכך קושי גדול.

"כל הסיבה שאנחנו נוסעים זה רק לעשות את הרצון של הרבי ז"ל", כתב מוהרא"ש. "רבי שביקש מאוד מאוד שנבוא אליו בראש השנה, ובפירוש אמר: הראש השנה שלי עולה על הכל.

"בזה שאת נותנת לבעלך לנסוע ועוד את עוזרת לו, יהיה לך חלק מאד מאד גדול בנסיעה שלו, כי כך אמרו חכמינו הקדושים 'גדולה הבטחה שהבטיחן הקדוש ברוך הוא לנשים יותר מן האנשים וכו', אמר ליה רב לרבי חייא נשים במאי זכיין? באקרויי בנייהו לבי כנישתא ובאתנויי גברייהו בי רבנן ונטרין לגברייהו עד דאתו מבי רבנן', במה הנשים זוכות? בזה שלוקחים את הילדים בתלמוד תורה שילמדו תורה, ומחכות על בעליהן שיחזרו מהכולל שלומדים שמה תורה.

"כי בזה שהאשה נותנת לבעלה לנסוע אל ציון רביז"ל על ראש השנה, יהיה לה חלק יותר גדול ממה שיש לבעל, כי סוף כל סוף האשה היא עקרת הבית והיא נשארת עם הילדים, והיא מוסרת את נפשה עבור בעלה שיוכל לקיים את רצון רביז"ל להיות בראש השנה באומן, על ידי זה היא תקבל שכר יותר מבעלה וזה ברור".

בהמשך מדריך הרב שיק את הנשים שתעוררנה את הבעלים שלא להפסיד את הזמן היקר שנמצאים באומן. "רק תזהירי את בעלך שינצל את הזמן היקר בראש השנה, ולבקש על כל מה שחסר לכם, ותשתדלי לעשות לו רשימה ארוכה מה שנחוץ לכם, ושלא יעזוב את רביז"ל עד שימלא את משאלות לבו לטובה, כי כך מקובל אצל אנשי שלומינו אשר אם מתעקשים אצל רביז"ל מקבלים את הכל, ובני אדם מספרים אותות ומופתים שידוד הטבע מה שזכו בציון רביז"ל.

"אל תהיי בטלנית, היי שמחה ועליזה ותשמחי את בעלך, ותראי שלא תפסידי כלל בזה שנסע על ראש השנה, שאז כותבים את התקציב על כל השנה, כמאמרם ז"ל 'כל מזונותיו של אדם קצובים מראש השנה', היינו שאז כותבים את התקציב לאדם על כל השנה; וכן דנים את האדם מה יהיה איתו על כל השנה, כמאמרם ז"ל 'בראש השנה נידון מה יהיה בסופו', היינו בראש השנה הוא יום הדין והנורא שדנים את כולם כל הבריאה כולה, מה יהיה עם כל אחד ואחד בשנה זו, מי לחיים מי למוות וכו', מי בחניקה ומי בשריפה וכו', ואנחנו כולנו צריכים ישועות גדולות מאד, בריאות, פרנסה, נחת, לצאת מהצרות והחובות וכו' וכו', ולכן תעוררי מאד את בעלך שלא יבלה את הזמן שמה בסתם פטפוטי דברים בטלים, אלא ינצל את הזמן הקדוש של ראש השנה לבקש ממנו יתברך שימלא את משאלות לבנו לטובה".

מערך אבטחה מיוחד

בתוך כך, בעוד הרכבת האווירית לאומן לקראת ראש השנה כבר יצאה לדרך, בעיר יבנאל, "עיר ברסלב", נערכים עם מערך אבטחה מיוחד בעקבות נסיעתם של רוב התושבים.

כהפקת לקחים, בשנים האחרונות שוכרת הנהלת הקהילה חברת שמירה מקצועית העורכת בימים אלו סיורים בעיר במשך כל השבוע. הסיורים הם בשעות היום והלילה על מנת לשמור על רכושם של תושבי המקום.

ליוזמה שותפים כל חברי הקהילה, גם אלו שנוסעים לאומן וזאת לאחר שבשנים קודמות ניצלו אלמונים את הסיטואציה בה רחובות העיר חופשיים מאדם: הם היו פורצים לתוך הבתים ובפעילות שקטה היו גונבים סכומי כסף ופריטים יקרי ערך.

"החל מהשבוע יפטרלו במקום מספר רכבי סיור שיסתובבו בין הרחובות והבתים, גם בשבת ובימי ראש השנה, אז יוצבו בתפקיד פועלים גויים, וישמרו על יבנאל מכל סוג של גנבים ופורצים שעלולים לנצל הזדמנות כזו", אומר אחד מבני הקהילה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

"אם מישהו ינסה להגיע - אנחנו כבר נחכה לו", הוא מבטיח.
יבניאל הרב שיק אומן ברסלב נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד