י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ויז'ניץ סוערת • מי ילבש את ה'קיטל' של מייסד השושלת?

לטענת חסידי הרמ"מ, על-פי צוואת ה'ישועות משה' זצ"ל - ה'קיטל' של ה'אהבת שלום', שייך לו • אלא שבחצר הר"י מויז'ניץ טוענים: הצוואה הזו אינה בתוקף

האדמו"רים מויז'ניץ. צילום ארכיון: יעקב כהן
האדמו"רים מויז'ניץ. צילום ארכיון: יעקב כהן



מתח וסערה בחסידויות ויז'ניץ: מי ילבש את ה'קיטל' של האדמו"ר בעל ה'אהבת שלום' מויז'ניץ זצ"ל, מייסד השושלת החסידית, בראש השנה? והאם פריט הלבוש המיתולוגי יגיע לאדמו"ר הצעיר רבי מנחם מנדל מויז'ניץ, כפי שטוענים חסידיו שהובטח לו בצוואת אביו?

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', על רוב החפצים שהותיר אחריו האדמו"ר זצ"ל נערכה הגרלה בין שני הבנים וארבעת הבנות.

ה'קיטל', שמקורו באדמו"ר בעל ה'אהבת שלום' זצ"ל, ראש השושלת, עבר בירושה לבניו בשושלת בית קאסוב-ויז'ניץ. האדמו"רים נהגו ללבוש אותו בראש השנה, יום כיפור והושענא רבא.

חסידיו של האדמו"ר הרמ"מ טוענים כי על פי הצוואה, אמור היה הקיטל לעבור לרמ"מ.

עשרות מסרים הועברו מחצר הרמ"מ לאדמו"ר הר"י, במטרה לקבל את הקיטל, בכפוף לצוואה. אלא שבחצר הר"י מבקשים לחלק את הקיטל כפי שחולקו כל פריטי הירושה בהגרלה או בחלוקה מוסכמת ועל פי הועדה שמונתה לטפל בנושאי הירושה.

גורם בחצר הרמ"מ מויז'ניץ מביע את זעמו בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "לא יתכן שדבר שכתוב במפורש בצוואה ששייך לרבי שלנו, לא יקויים. אנחנו לא מדברים על החדר של הקוויטלא'ך שגם הוא שייך לרבי שלנו, אבל מה'קיטל' איך אפשר להתעלם?"

גורם בחצר הר"י מויז'ניץ מגיב: "אנחנו לא ממהרים לשום מקום, הרבי שלנו עדיין מחכה, יש לו זמן. מבחינתו הגרלה או חלוקה הוגנת הן האפשרויות היחידות הבאות בחשבון. הצוואה המדוברת עליה מסתמכים חסידי הרמ"מ היא צוואה עתיקה מלפני כ-30 שנה ובוטלה בזמנו על ידי האדמו"ר זצ"ל, ובצוואה החדשה לא ניתנה התייחסות ספציפית לגבי הקיטל מעבר לפריטי הירושה הנוספים. אם אי מי בחצר הרמ"מ מעוניין או חושב לממש את הצוואה הישנה הוא מוזמן לגשת לדין תורה כמו כל יורש".

אותו גורם מוסיף ומציין כי מבחינת האדמו"ר הר"י אין שום מניעה שבראש השנה הנוכחי ימתין ה'קיטל' אחר כבוד בכספת עד שיימצא פיתרון הוגן ומוסכם.


האדמו"ר מויז'ניץ זצ"ל עם הקיטל של ה'אהבת שלום'

ויזניץ חסידים קיטל אהבת שלום ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 92 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד