כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הפלסטינים מפגינים נגד עליית המחירים? ישראל תעביר כסף

ברשות הפלסטינית תולים את המשבר הכלכלי בהסכמים שחתמה מול ישראל - ונתניהו הורה להעביר 250 מיליון ש"ח מכספי המיסים • ואיך זה קשור למתח עם אובמה?

"עשינו שינויים בהסכם". נתניהו. צילום: יעקב כהן
"עשינו שינויים בהסכם". נתניהו. צילום: יעקב כהן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להעביר לרשות הפלסטינית מקדמה של 250 מיליון ש״ח מכספי המיסים שישראל גובה בעקבות המשבר אליו נקלעה הרשות הפלסטינית.

במהלך הימים האחרונים נרשמו הפגנות ותסיסה מקומית בשטחי הרשות הפלשתינית נגד יוקר המחייה. המפגינים אף הניפו שלטים בגנותו של יו"ר הראשות, אבו-מאזן, בעקבות העלאת מחירי הדלק ועליית המחירים בכלל.

לטענת הפלסטינים, מצבה הכלכלי הרעוע של הרשות נובע, בין השאר, מהסכמי פריס עליהם חתמה מול מדינת ישראל.

כאמור, לאחר שנועץ עם שר האוצר, החליט ראש הממשלה להעביר את ההנחיה באמצעות שליחו המיוחד, עו״ד יצחק מולכו, שתיאם זאת עם ההנהגה הפלסטינית.

במקביל הורה ראש הממשלה הפלשתינית סלאם פאיד לשחזר את מחיר הדלק למחירו בסוף אוגוסט וכן לבטל כמה גזירות כלכליות, זאת בניסיון להרגיע את השטח.

מוקדם יותר, במפגש עם ראש ממשלת בולגריה, אמר ראש הממשלה: "אנחנו פועלים בכמה מישורים כדי לסייע לרשות הפלסטינית להתמודד עם הבעיות הכלכליות שלה. אנחנו עשינו כמה שינויים בהסכמי המסים, אנחנו מקדמים העברות מסוימות, אנחנו סייענו גם בעובדים פלסטינים ובשורה של צעדים אחרים במטרה להקל עליהם. יש כמובן מציאות שהיא חובקת עולם והיא קשורה גם בדרך, בניהול הפנימי של כל כלכלה וכלכלה, אבל אנחנו מצידנו עושים את המאמצים כדי לסייע לרשות הפלסטינית לצלוח את המשבר הזה. אני מקווה שהם יצליחו לצלוח אותו, זה אינטרס משותף שלנו".

ברקע תולה מתיחות בין ראש הממשלה לבין נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בעיקר על רקע רצונה של ישראל לתקוף עצמאית באיראן. על פי פרסומים שונים, בקשה רשמית אותה הגישה לשכת נתניהו ללשכת אובמה במטרה להשיג פגישה בין האישים במהלך ביקורו המתוכנן של נתניהו בארה"ב במהלך יום הכיפורים, נדחתה.

בלשכת ראש הממשלה כמו גם בלשכת הנשיא מכחישים את הפרסומים.

בלשכת אובמה טוענים כי לא הוגשה כל בקשה לפגישה. יתכן כי העברת הכספים נועדה 'להפשיר את הקרח', ולו במעט, בין שני האישים, אם כי בלשכת נתניהו לא קושרים בשום צורה בין הדברים.
בנימין נתניהו הרשות הפלשתינית ברק אובמה בולגריה אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד