ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שגריר ארה"ב בלוב נרצח • הסיבה: סרט שיצר ישראלי לשעבר על 'הנביא מוחמד'

בתום מתקפת רקטות על הקונסוליה האמריקנית בלוב, נהרג שגריר ארה"ב, כריסטופר סטיבנס, יחד עם עובד נוסף ושני לוחמי קומנדו אמריקנים • המחאה פרצה בעקבות סרט שהפיק ישראלי לשעבר, בו הוא לועג ל'נביא מוחמד' • במאי הסרט: "האיסלאם הוא סרטן" • אובמה: "מזעזע, נגביר האבטחה"

המתקפה על השגרירות
המתקפה על השגרירות



השגריר האמריקני בלוב, כריסטופר סטיבנס, נהרג אמש (ג') במתקפה על הקונסוליה, כך מדווחים מקורות בלוב. המהומות פרצו במחאה על סרט שהופק בארצות הברית, שלטענת כמה מיליציות "פגע בכבודו של הנביא מוחמד".

לדיווח אין עדיין אישור רשמי בוושינגטון, אך בסוכנות הידיעות 'רויטרס' וברשתות הטלוויזיה המובילות 'אל ערביה' ו'אל ג'זירה' כבר ציטטו את הדיווח, שם נאמר כי המתקפה אמש לוותה בירי רקטות לעבר המתחם. במקביל, הסתערו מפגינים זועמים על מתחם השגרירות האמריקנית בקהיר וטיפסו על החומה המקיפה אותה.

השגריר, כך לפי הדיווח, מת מחנק בשריפה שפרצה בבניין הקונסוליה ולא מירי שבוצע במקום. כלי תקשורת ערביים מדווחים כי עובד נוסף של השגרירות נהרג במתקפה על הקונסוליה, וכי שני לוחמי קומנדו אמריקנים שהוזעקו למקום נהרגו גם הם במתקפה.

אמש, מזכירת המדינה הילרי קלינטון מסרה הודעת חירום בה נאמר כי במתקפה נהרג "פקיד בכיר", אך לא פירטה את זהותו. "אני מגנה את המתקפה הזו בכל צורה", אמרה. "לבי נשבר מאובדן החיים (של הפקיד שמת). אין הצדקה למעשים אלימים בשום מקרה שהוא".

אובמה: אלימות חסרת היגיון

יממה אחרי מותו של שגריר ארצות הברית בלוב בעקבות תקיפת השגרירות על ידי המון זועם, קראו היום (ד) האחים המוסלמים במצרים לכל אזרחי המדינה לצאת ולהפגין כנגד הסרט שמעורר את הסערה.

במקביל, נשיא ארצות הברית ברק אובמה גינה את התקיפה שהביאה למות השגריר בלוב ושלושה דיפלומטים נוספים, והגדיר אותה "מזעזעת". אובמה הורה להגביר את האבטחה סביב שגרירויות אמריקאיות ברחבי העולם.

"הנחיתי את אנשיי לספק את כל המשאבים הדרושים כדי לתמוך באבטחה של הסגל הדיפלומטי בלוב, וכן להגביר את האבטחה במדינות אחרות מסביב לעולם", אמר אובמה. "ארצות הברית דוחה תופעות של השמצות נגד אמונה או דתות, אולם עלינו להתנגד באופן חד משמעי לכל אלימות חסרת היגיון שגובה את חייהם של המחזיקים במשרות ציבוריות".

"האיסלם הוא סרטן"

ההפגנות מול הנציגויות האמריקניות במצרים ובלוב פרצו במחאה על קטעים מסרטון שהופץ ברשת מתוך הסרט המלא, 'תמימות המוסלמים', שיופיע בקרוב באקרנים.

בסרטון נראה 'הנביא' מוחמד בקטעים מביכים וכמי שמקורו במורשת לא ידועה שבא - בשם הדת, כביכול - להגן על נושאים בעייתיים.

הבמאי סאם בסיל טוען כי הוא ישראלי לשעבר וסיפר כי גייס חמישה מיליון דולר להפקת הסרט, מכמאה תורמים יהודים אשר את שמותיהם הוא סירב לחשוף.

"האיסלם הוא סרטן", סיפר בסיל בראיון טלפוני לעיתון. "הסרט הזה הוא פוליטי. זה אינו סרט דתי".

טרי ג'ונס, הכומר המפורסם מפלורידה ששרף בעבר ספרי קוראן, שיבח את הסרט: "מדובר בהפקה אמריקנית, שלא נועדה לתקוף מוסלמים, אלא להראות את האידיאולוגיה ההרסנית של האיסלם. הסרט חושף באופן סאטירי את חייו של מוחמד", ג'ונס גם הודיע כי הוא מתכוון להקרין קטעים מהסרט בפני קהילתו.
ארצות הברית לוב שגריר רצח שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד