כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פריז: דרייבר עקץ 'משולח' • הרבנים איימו לפרסם את שמו

'דרייבר' פריזאי עשק משולח באמצעות עוקץ פריטת צ'ק • רבני פריז התערבו והודיעו: אם לא יוחזר הכסף, יפורסמו שמו ותמונתו של הדרייבר הנוכל בכל רחבי צרפת

פריז: דרייבר עקץ 'משולח' • הרבנים איימו לפרסם את שמו



תופעת ה'דרייברים', אותם נהגים הבקיאים במכמני ה'גבירים' ביעדי ההתרמה השונים ברחבי הגלובוס, ומשמשים להסעתו של כל משולח, רב או עסקן הנוסע לחו"ל להתרים כספים, ידועה ומוכרת. לרוב נהוג לתת לדרייבר אחוז מסוים מסך התרומות.

אתמול (ג) הסיעו שני דרייברים קבוצה של משולחים ברחבי פריז, על אחד השיקים שנאספו הופיע סכום של 26 יורו. אך אחד הדרייברים הוסיף כמה ספרות לצ'ק והגדיל את הסכום באופן משמעותי.

הדרייבר (שמו שמור במערכת) נתן לאחד המשולחים את הצ'ק, ביקש ממנו לפדות אותו עבורו ולקחת מתוך זה את חלקו בכספים. המשולח התמים, שלא חשב לרגע שיש לו עסק עם נוכל, נתן לדרייבר סכום כסף גדול אותו אסף מבתי הנגידים, כעודף תמורת הצ'ק הגדול.

רק לאחר זמן מה, הבחין בכך שסכום הצ'ק שונה וזוייף, וכך ירד לטמיון יום שלם של עמל, נסיעות וגיוס כספים. בצר לו פנה לרבנים המקומיים.

בעקבות כך החליטו רבני פריז להודיע כי הם יפרסמו את שמו של הדרייבר הנוכל באם לא ישיב את הכסף, בנוסף יש להודיע לכל משולח שמגיע לעיר - שיברר קודם אצל רבני העיר על ה'דרייבר' שהוא חפץ בו, את תמונותיהם של ה'דרייברים' המעורבים במעשי רמאות - יפיצו בכל רחבי צרפת, בצירוף אזהרה.

עוקץ בניחוח צרפתי • הדרייברים מסממים רבנים
ה'עוקץ' המתוחכם ששבר את לב המשולח בלונדון • חשיפה

אין זה מקרה ראשון של הונאת משולחים על ידי דרייברים, לפני חצי שנה היו מעורבים שני דרייברים בפריז בשורה ארוכה של מקרים בהם הונו 'משולחים' באופנים שונים, בהם גביית אחוזים יותר מהמסוכם, העלמת כספים, ואך מקרה חמור במיוחד בו סיממו דרייברים משולח באמצעות משקה וגנבו את הפדיונות שאסף.

שבוע לפני כן, משולח ישראלי שנסע ללונדון לגייס כספים עבור אביו החולה במחלה קשה, נפל ברשתו של אדם שהציג עצמו כ'דרייבר' מפורסם, ניצל את תמימותו - והצליח לגנוב ממנו את כל הסכום שגייס בסך של 40,000 שקל.
פריז משולחים עוקץ גניבה צ'ק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד