כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

משה אבוטבול - האוייב החדש של 'אתרא קדישא'

ארגון 'אתרא קדישא' פתח חזית חדשה נגד עיריית בית שמש וראש העיר • הסיבה: הרס מערה במתחם היכל התרבות החדש • אנשי הארגון אספו עצמות שהתפזרו באתר

משה אבוטבול. צילום: יעקב נחומי
משה אבוטבול. צילום: יעקב נחומי



הולך וצובר תאוצה, מאבקו של ארגון 'אתרא קדישא' בעיריית בית שמש.

בעוד ומחר (ה') יתכנס בד"ץ 'העדה החרדית' כדי לדון בממצאים שהתגלו במתחם גולובנציץ' - פעילי הארגון מפנים אצבע מאשימה לעבר ראש העיר, משה אבוטבול בטענה כי הוא חופר קברים באתר אחר בעיר.

אתמול התקיימה הפגנה לראשונה בשטח בנייה שבו אמור להיבנות היכל התרבות החדש.

המפגינים הגיעו למקום לאחר שלטענתם הופרו הסכמים עם ארגון 'אתרא קדישא' וחברה שפועלת מטעמה של העירייה פוגעת באמצעות הטרקטורים במערת קבורה.

במהלך ההפגנה עצרה המשטרה 3 מפגינים.

היום (ד') כך טוענים המפגינים, המשיכה העירייה להרוס את המערה ובסיום העבודה התגלה כי יש בה עצמות אדם.

במודעה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' ניתן אכן לזהות עצמות אך לא ברור אם הן עצמות אדם.

הערב הגיעו אברכים לאסוף את העצמות. לא ברור, לפי שעה אם המשטרה תתערב ותבצע נגדם מעצרים בשל הפרת החוק.

בחודש האחרון נעצרו 3 בכירים בארגון לאחר שנניסו לגנוב עצמות מאתר בנייה ביישוב מסילת ציון.

העימות המסתמן בין העירייה לבין הארגון יכול לגרום לעיכוב הבנייה, זאת לאחר שהיא עוכבה למעלה משנה בשל רצונה הטוב של בכירי העירייה להגיע להסכמות עם אתרא קדישא. אך הארגון התעכב ללא סיבה.

יצוין גם, כי אם עד כה מאבק אתרא קדישא במתחם גולובנציץ' התמקד נגד החברות שרכשו את הדירות, כעת המאבק הוא נגד העירייה שכן כי היא זו שאחראית לפרויקט.

שודד מתים

במודעה נוספת שהופצה ככל הנראה על ידי גורמים בארגון ונחתמת בשמם של תושבי העיר נכתבו הדברים הבאים:

"סמוך ונראה לקריה, ליד מגדל המים, החלה עירית בית שמש בבניית "היכל התרבות" (תרבות אנשים חטאים רח"ל). מיד עם חשיפת השטח, נתגלתה מערת קבורה יהודית וסביבה סימנים למערות נוספות.

"ביום שלישי השבוע, עלו היזמים על השטח עם דחפורים והחלו לנגוס בשטח ללא שום הבחנה. תושבי העיר שהגיעו למחות, התקבלו בהתנפלות חייתית ע"י קלגסי המשטרה ושלשה אברכים אף הובלו למאסר.

"ואתמול יום רביעי בתום העבודה, נחרדו לראות שפך מלא עצמות שבורות ומרוסקות המתגוללים כדומן ע"פ השדה. רבים תמהים, מדוע דווקא כשעל כס ראשות העיריה יושב לו חרדי, פוגעים בקברי ישראל, מה שלא העיז אף ראש עיר חילוני בעבר?!

"לבושתנו התשובה מזעזעת ומחרידה כל נפש יהודי המאמין בהשארת הנפש ותחיית המתים:
ראש העיר ה"חרדי" רוצה לשמור על כסאו גם בקדנציה הבאה, ומפחד הוא שמא החילונים והדלי"ם תושבי בית שמש יתאחדו יחדיו ויעיפו אותו לשטיבלאך... ויחזירו את עטרת העיריה ליושנה.

"על מנת לעצור מגמה "מסוכנת" זו, הבטיח ראש העיר העכשווי, הרים וגבעות לחילונים, רוקד בפניהם "מה יפית" ועושה הכל להוכיח להם שדווקא כשבראשות העיר יעמוד "חרדי" כל תאוותיהם ותואבותיהם יספוקו להם מעל ומעבר".

גורם בארגון אמר היום בתגובה: "אם העירייה תמשיך לפגוע בעצמות קודש, נקיים הפגנות עד שנגיע להסכמה". במהלך השיחה עמו הוא הגדיר מספר פעמים את ראש העיר כ"שודד מתים".

דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוויג מסר בתגובה: "כפי שנהגה עיריית בית שמש בכל אתרי הבניה בעיר, כך גם היא פועלת באתר זה, לבניית ופיתוח העיר למען כלל התושבים, בתיאום עם הגורמים הרלוונטיים ובהקפדה על ערכי היהדות".







בית שמש מערה אתרא קדישא משה אבוטבול ראש העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד