י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרמטכ"ל: "אנו עומדים בפני אתגר מורכב"

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ אמר כי היום ניצב בפני ישראל אתגר מהנרחבים והמורכבים שידענו • "חוסר היציבות האזורי עלול ליצור אתגר רב-זירתי מחודש"

הרמטכ"ל. צילום דובר צה"ל
הרמטכ"ל. צילום דובר צה"ל

אמש (רביעי), התקיים טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חיל הלוגיסטיקה שנערך באתר ההנצחה "תל חדיד", הסמוך לעיר מודיעין.

הטקס נערך בראשות סמנכ"ל משרד הביטחון, מר רוני מורנו, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף קובי ברק, קצין הלוגיסטיקה הראשי, תת-אלוף מופיד גאנם, קציני חיל הלוגיסטיקה הראשיים לדורותיהם, קציני ונגדי חיל הלוגיסטיקה והמשפחות השכולות.

מקום המדינה ועד היום שכל חיל הלוגיסטיקה 635 חללים, אשר מסרו נפשם למען תקומת העם והארץ ונפלו במערכה הכבדה לעצמאותה ולביטחונה של מדינת ישראל. ההיסטוריה הצבאית מלמדת כי הלוגיסטיקה הייתה מאז ומתמיד חלק מרכזי בזמן לחימה. היא זו שתומכת את התמרון, התנועה והפעלת האש. היא זו המאפשרת את הרציפות וההמשכיות של היחידות הלוחמות, כשירותם של הלוחמים ואמצעי הלחימה.

הרמטכ"ל גנץ אמר בטקס כי "היום האתגרים סביב מדינתנו הם מהנרחבים והמורכבים שידענו. חוסר היציבות האזורי עלול ליצור אתגר רב-זירתי מחודש ודורש מאיתנו מוכנות שיא בכל הזירות. מאחורי המאמץ המתמשך לשימור ולשיפור מוכנותנו ובסיס קשת יכולותיו של צה"ל עומד מערך שלם התומך בכוחות הלוחמים ומאפשר את פעולתם. זהו החיל שלפועלו חלק קריטי בהבטחת הרציפות התפקודית של צה"ל בימי רגיעה ובימי מלחמה".

קצין הלוגיסטיקה הראשי, תת-אלוף מופיד גאנם, נשא אף הוא דברים בטקס ואמר: "ביום זה אנחנו, משפחת חיל הלוגיסטיקה, עטופים ביגון קודר, עצובים וכואבים את אובדנם של יקיריכם- יקירנו. משפחות יקרות, בצד הכאב אנחנו נחושים לעמוד במשימה שהותירו לנו הנופלים, להמשיך ולבצר את ביטחונה ואת שגשוגה של מדינת ישראל. כולנו מביטים עליכם בתחושת שותפות, בהרכנת ראש, ברחשי כבוד והערכה".

"חיל הלוגיסטיקה חרת על דגלו את הקשר עם המשפחות השכולות. מורשתם של בניכן ובנותיכן חיה בתוכנו ולאורה אנו פוסעים. מורשת זו לנצח תהווה עבורנו צו מוסרי. צו לחיי חירות ועצמאות, לחיים של בנייה ויצירה, לרעות, לאחריות ולשותפות בנשיאת העול", הוסיף תא"ל גאנם.
צהל גנץ מלחמה קרב איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד