ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מתח בלוב • ספינות מלחמה אמריקניות בדרך

בעקבות הפיגוע הקשה בו נהרג שגריר ארצות הברית בלוב, שולחת ארצות הברית ספינות מלחמה לאזור • לפי ההערכות בוצע הפיגוע כנקמה על חיסולו של בכיר באל-קאיעדה

הנשיא ברק אובמה. צילום:ארכיון
הנשיא ברק אובמה. צילום:ארכיון

בעקבות המתקפה על שגרירות ארצות הברית בבנגאזי, בה נהרגו ארבעה דיפלומטים בהם שגריר ארצות הברית בלוב כריס סטיבנס, שלחה הלילה ארה"ב שתי ספינות מלחמה ועליהן 300 אנשי צוות לחופי לוב.

מקורות ביטחוניים אומרים כי גם 50 חיילי מארינס נשלחו ללוב על מנת לתגבר את האבטחה סביב המתקנים האמריקניים.

אמש התייחס נשיא ארה"ב ברק אובמה למתקפת הטרור והבטיח לפעול על מנת להעניש את האחראים לפיגוע: "העם האמריקני עומד מאוחד באזכרות ובתפילות. אנו עובדים עם הממשל הלובי לאבטחת הצוות שלנו, הגברנו את האבטחה סביב השגריריויות , ונרדוף יחד עם לוב את אלו האחראים לאלימות", אמר.

סרטון שפורסם באתרים איסלאמיים המזוהים עם אל-קאעידה מחזק את ההערכות כי מתקפת הטרור תוכננה מראש כנקמה על חיסולו של בכיר באל-קאעידה ממוצא לובי בפקיסטן.

בסרטון שאורכו כ-57 דקות נראים בכירי אל-קאעידה, בהם ראש הארגון ויורשו של אוסאמה בן לאדן, איימן אל-זוואהירי, כשהוא אומר: "אני מודיע בגאווה לאומה המוסלמית וללוחמי הקודש כי נקמנו את מות הקדושים של האריה הלובי, שייח' חסן מוחמד קעיד". הבכיר שחוסל שימש קצין המבצעים של אל-קאעידה וכינויו בארגון, שבו שימש למעשה מספר 2 אחרי המנהיג אל-זוואהירי, היה אבו יחיא א-ליבי.
אובמה לוב פיגוע שגריר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד