כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרבש"ץ נדרס על רקע פלילי • הוארך מעצר החשודים

ליאור פרחי ז"ל, רכז הביטחון של היישוב שערי תקווה שנדרס השבוע, נפגע על רקע פלילי ולא לאומני • בית המשפט האריך מעצרם של ארבעת המעורבים בששה ימים

הרבש"ץ נדרס על רקע פלילי • הוארך מעצר החשודים

ביום ראשון השבוע, סמוך לשעה 9:00 בבוקר, אירעה תאונת פגע וברח בכביש מספר 505, בין שערי תקווה לאורנית. באירוע נדרס למוות ליאור דוד פרחי ז"ל, רכז הביטחון של הישוב שערי תקווה.

בעקבות האירוע החלה חקירה משטרתית בשיתוף השב"כ וצה"ל, למרות המאפיינים הפליליים של אירוע מסוג זה, נבדק גם חשד לאירוע לאומני, והוצא צו איסור פרסום על החקירה.

מחקירת האירוע עד כה עולה, כי רכב מסוג מזדה MPV בצבע כהה שנסע לכיוון שערי תקווה, אסף פלסטיניים על מנת להכניס אותם לישראל בצורה בלתי חוקית, באותה עת הבחין נהג הרכב בשני חיילים בקרבתו והחל במילוט הרכב ונוסעיו מהמקום.

רכז הביטחון ליאור פרחי, ששהה במקום יחד עם חברו דביר כרמון אשר תיעד את המתרחש במצלמת הפלאפון, ניסה לעצור את הרכב תוך כדי סימון, ואף שלף את אקדחו למול הרכב, נהג הרכב החל להאיץ למרות שהיה ברור כי מדובר באיש כוחות הביטחון - פגע במנוח בעוצמה רבה והעיף אותו למרחק של עשרות מטרים. הנהג המשיך בנסיעתו עוד כברת דרך, אז נעצר ומילט את עצמו מהרכב יחד עם השוהים הבלתי חוקיים. הפלסטיניים נמלטו לאזור איו"ש, ונהג הרכב ארקאן בדיר נמלט לכיוון כפר קאסם.

הנהג התקשר לבעל הרכב עלא סרור, וביקש ממנו להתלונן על כך שרכבו נגנב, בנוסף התקשר נהג הרכב לחברו חאמד פריג אלבדווי, עדכן אותו באירוע וביקש ממנו לעזור לו להסתתר. זה סייע לנהג להסתתר ולקח אותו לבית חברו רושדי רבאיעה ביפו.

במהלך פעילות מבצעית שנערכה לאחר האירוע באותו היום נעצר נהג הרכב, בעל הרכב שבא להגיש תלונה על הגניבה ושני חבריו שסייעו לו.

בחקירתם הודו החשודים במעורבות באירוע, וכן נהג הרכב ארקאן בדיר הודה בדריסתו של איש הביטחון.

מעצרם של כלל החשודים הוארך היום (ה) בבית משפט השלום בפתח תקווה, על פי הפירוט הבא: 4 תושבי כפר קאסם - הנהג, בעל הרכב, החשוד בעזרה לנהג להימלט וחשוד נוסף שנתן מקום מסתור ביפו, נעצרו ל-6 ימים נוספים.

ששה פלסטינים נוספים נעצרו לתקופות שונות בשל מעורבותם בהברחת השבחי"ם.

בסך הכל נעצרו עד כה 11 מעורבים בפרשה, והחקירה נמשכת ביחידת הפח"ע של מחוז ש"י למרות המאפיינים הפלילים.
ליאור פרחי נדרס שבחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד