כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

דיון הבד"ץ התפוצץ, הרוכשים זועמים: "תאבי בצע ומנוולים"

הדיון בבד"ץ על מתחם גולובנציץ התפוצץ לאור דרישתו של הגאב"ד לשהות נוספת • האם יתחולל פיצול ב'עדה'? • הרוכשים: "אין לנו איפה לגור. נצא למחאה שטרם נראתה"

הפגנת קברים. צילום ארכיון: יעקב לדרמן
הפגנת קברים. צילום ארכיון: יעקב לדרמן



הסערה סביב 'מתחם גולובנציץ' הגיעה הבוקר (ה) לשיאה: דיון סוער וחסר תקדים נערך בבית הדין של 'העדה החרדית' בירושלים, לשם הגיעו הפקחים שמונו על ידי הבד"ץ לבדוק מקרוב את הטענות שהעלו אנשי 'אתרא קדישא' - לפיהן יש עצמות אדם במקום.

לאחר ימים ארוכים של חיפושים, חפירות וחוות דעת של מומחים בתחומם, התברר באופן סופי כי המקום נקי לחלוטין, ואין כל חשש שבמקום יש עצמות יהודים. אלף וחמש מאות המשפחות שרכשו דירות במתחם, קיוו כי הבוקר תגיעה הסאגה לסיומה, והסבל הרב שנגרם להם בשל העיכוב בבניה, והוצאות העתק שנגרמו להם כתוצאה מכך יפסיקו.

חברי הבד"ץ שהתכנסו הבוקר שמעו את העדויות והחליטו לאשר את העבודות במקום בכפוף למגבלות שונות. אלא שלאחר שהגיע פסק הדין לידיו של גאב"ד 'העדה החרדית' – הגרי"ט וויס, הוא ביקש שהות נוספת לחשוב על הדברים. חלק מחברי הבד"ץ התקוממו על העיכוב הנוסף, וביקשו מהגאב"ד להביא להתחלת הבניה במהירות האפשרית. בתום דיון מתוח, במהלכו נשמעו התבטאויות חריפות, התפזרה הישיבה ללא הכרעה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חלק מחברי הבד"ץ עזבו בזעם את המקום, זאת לאחר שבימים האחרונים עלו לבתיהם אברכים שביכו את מר גורלם וביקשו את התערבותם המהירה בעניין.

"אין לי איפה לגור ואיפה לאכול"

בזעם רב קיבלו הרוכשים את העובדה שלא התקבלה הכרעה. התסיסה שקיימת ב'עדה החרדית' בשל התוקפנות של האנשים העומדים מאחורי ההתנגדות לבניה במקום, שוברת שיאים, והנהלת 'העדה החרדית' הבינה שהיא עומדת בפני פרשת דרכים משמעותית.

אחד הרוכשים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר: "אחרי שהוברר למעלה מכל ספק שאין שום עצמות במתחם, כולנו חשבנו שיגיע הסוף לסיפור הזה. אנחנו נמצאים ערב חג ולרבים מאיתנו אין איפה לעשות את החג. אני מתגורר אצל השווער והשוויגער שלי, שחיתנו עכשיו ילד נוסף – ואין לי איפה לגור ואין לי מה לאכול. ישנם אנשים תאבי בצע, שמונעים את הבניה במקום על הגב שלנו. אם העניין לא יסתדר כבר בימים הקרובים נצא למחאה כמוה לא ראתה היהדות החרדית".

בשעות הערב התכנסו לדיון חשאי 35 חברי הנהלת 'העדה החרדית' בבנייני זופניק בירושלים במטרה לדון בנושא, ולמצוא פיתרון מהיר שיציל את כבוד בית הדין מביזיון.

ל'בחדרי חרדים' נוסע כי בדיון עלתה האפשרות לאשרר את הבנייה במקום גם בלי אישורו של הגאב"ד. למרות שהסיכויים לכך קלושים, אין ספק שבאם הדבר יתרחש, הוא עלול לגרום לפילוג ב'עדה החרדית'. "כולם יודעים שהיזם של השטח, הרב סלונים, הוא יהודי צדיק וישר דרך. עצם זה שאותם מנוולים עושים הכל בכדי לפגוע בו, מראה מה שווים ומאלו מניעים הם פועלים", מסכם הרוכש.

בשיחה שקיימנו עם גורם ב'עדה החרדית' הובהר כי דחיפות העניין ידועה היטב לכל הגורמים הנוגעים בדבר, וכולם יעשו מאמץ בכדי לסיים את הסאגה עוד לפני החגים.

אנחנו נמשיך לעקוב ולדווח.
העדה החרדית גולובנציץ מחאה קברים רוכשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד