כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שנה של טלטלות • אוסדיטשר מסכם תשע"ב

ביבי הבטיח ולא קיים • ילד נמצא מת במכונית נעולה, אבל אנו לא למדנו לקח • אנשי יתד גילו את פרצופם האמיתי • משה אוסטדישר עורך את חשבון הנפש של שנת תשע"ב

שנה של טלטלות • אוסדיטשר מסכם תשע"ב



בערב ראש השנה על כולנו לעשות חשבון נפש, אך לאור העובדה שכולם טרודים, ניסיתי לתמצת את הנושאים שעלו השנה בתקווה שהשנה הבאה תהיה טובה יותר.

אולמרט: מה לא אמרו על ראש הממשלה לשעבר, ובמה לא הואשם תוך שפיכת דמו, כאשר לבסוף הוכח שלא כצעקתה. מי ייתן את הדין על השנים האבודות והצער שעבר?

ביבי: ראש הממשלה הבטיח שינוי. בפועל מצבנו מידרדר והולך בכל הנושאים לרבות הקשר עם ארה"ב והמצב הכלכלי במשק והגזרות המתחדשות על הציבור. מתי יהיה לדבר סוף?

גלעד שליט: השנה שוחרר גלעד שליט לאחר שנים בשבי כאשר לבסוף קיבלו החוטפים את מבוקשם, השאלה המטרידה היא: למה העסקה לא נסגרה קודם?

דלק: איך הגענו למצב בו באופן תיאורטי אריאלה ממפעל הפיס יכולה להתקשר לזוכה המאושר ולומר לו כי זכה בפרס הגדול: מיכל דלק מלא.

הרב אלישיב זצ"ל: השנה איבדנו גדולי דור רבים ובראשם את הגרי"ש אלישיב. מגדולי הפוסקים, מי יכול למלא את החלל?

ויז'ניץ: איפה נמצא היום אדמו"ר אשר יישיר מבט לחסידיו, כמו האדמו"ר מויזניץ ויאמר שיש גדולים ממנו?

זכויות יוצרים: סוף סוף החליטו לעשות סדר בנושא זה תוך שהרשויות בכל העולם ואף בארץ החלו לטפל בנושא רגיש זה. לרבות הורדת אתרים שגזלו פרנסתם של אחרים.



חוסר אחריות: האסונות החוזרים ונשנים של השארת ילדים ותינוקות ברכבים בחום כבד וייסורים נוראים, פשתה במקומותינו ואין מושיע.

טרגדיית השנה: משפחת אטיאס נמחקה בתאונת דרכים. משפחה שלימה נשרפה למוות ורק ילדה קטנה אחת נשארה לבדה בעולם. עד היום, אין כל הסבר מניח את הדעת על הנסיבות לתאונה, כאשר עולם כמנהגו נוהג.

יתד נאמן: הטלטלה בעיתון הוכיחה את מה שהיה ברור, כי ההנהלה הישנה מצייתת לגדולי הדור מתי שמתאים לה, כאשר הפקידים מוצאים עצמם מחוץ למערכת, מתגלה פרצופם האמיתי.

סיום הש"ס: אחת לשבע שנים גם על זה זוכים לכתוב. אם לא תנסו לא תדעו אושר בסופו של יום עבודה, מהו. שעה יומית של קורת רוח מעוררת ומזכירה את חדוות הנעורים בהיכל הישיבה.

לוב: שוב האמת מכה בארה"ב. כל ניסיון להתקרב לעולם הערבי לרבות שחרור לוב מדיקטטורה רבת שנים, איננה מועילה, העובדה כי העולם הערבי רוצה במפלתה אינה משתנה, ורצח השגריר האמריקאי בלוב מוכיח עובדה זו.

מצרים: המזרח התיכון משתנה לנגד עיננו, כאשר המדינה הגדולה ביותר בעולם הערבי, הפכה את עורה. מה יהיה מחר, אין לדעת.

נוחי דנקנר: ההבטחה הגדולה בעולם הכלכלי, אינו אלא בועה. כאשר המשק הישראלי הוכיח כי הריכוזיות הנה בעוכריו.

ירושלים, בני ברק

סודן: הפליטים ממדינה זו המשיכו לזרום בהמוניהם, וגדר הגבול שהוקמה החלה להוכיח כי ההשקעה בה לא הייתה לשווא.

עיתונות: השנה נוכחה העיתונות לדעת כי לא לעולם חוסן, מעריב על סף סגירה, ערוץ 10
בגסיסה, וכל המדיה הנותרת בגסיסה.

פנסיה: לשכירים היה ברור כי יגיעו למנוחה ולנחלה בפנסיה והקיצבה תמתין להם ביום פקודה, כאשר כיום ברור כי הסכומים אשר היו אמורים לעבור לגמלאים יקוצצו עקב מחדלי הטייקונים.
צדק חברתי: ההפגנות הסוערות הפיחו תקווה כי יתבצע שינוי בסדר העדיפויות, אך מעבר להתאבדות מפגין, לא השתנה דבר.

רבנות ירושלים: למרות שנים של הליכים עקרים שוב נתקע הליך הבחירות לרב הראשי, כאשר העיר החשובה בעולם מוצאת עצמה ללא רב ראשי וזאת משיקולים פוליטיים.

שיפוצים: השנה עיריית בני ברק שינתה את פני העיר כאשר הסבל הבלתי יתואר לתושבים כמעט שנגמר, בתקווה שבשנה הבאה לא יגיע "פרוייקט" חדש.

תספורת: פעם חשבנו כי תספורת מתבצעת רק אצל הספר, כיום נוכחנו כי אף בעולם הכלכלי טוב להיות טייקון. במדינת ישראל יקצצו את חובך לנושים, אז למה להתאמץ...

במידה וישנן נקודות נוספות ששכחתי, הדבר יתוקן בשנה הבאה. שנה טובה.

ביבי מצרים דלק סיום השס זכויות יוצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד