כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פוטין להגר"ב לאזאר: "ערכי היהדות - אידיאלים נצחיים"

נשיא רוסיה, ראש הממשלה וראש עיריית מוסקבה, שיגרו מכתבי ברכה חמים לרבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר ולקהילה היהודית ברוסיה, לרגל השנה החדשה

פוטין. צילום ארכיון
פוטין. צילום ארכיון

שעה קלה לפני כניסה החג במוסקבה, שיגר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, את אגרת הברכה המסורתית מזה כעשור ליהודי רוסיה, לכבוד השנה החדשה.

את אגרתו שלח פוטין לרבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, כפי שגם שלחו מוקדם יותר ראש ממשלת רוסיה דימיטרי מדבדב וראש עיריית מוסקבה סרגיי סוביאנין, כמו גם אגרות ברכה רבות ממושלי מחוזות ברוסיה, ראשי ערים, חברי הפרלמנט ואישי ציבור נוספים.

ברכתו של הנשיא פוטין גם פורסמה בכלי התקשורת ברוסיה, והיא הוקראה באירוע פתיחת השנה, שהתקיים סמוך לכניסת החג, בהיכל בית הכנסת המרכזי 'מארינה רושצ'ה', שהוכן מבעוד מועד לקליטת אלפי המתפללים בשני ימי החג.

במכתבו כתב פוטין: "אל יהודי רוסיה ...מסורת החג כוללת הרבה מעשים טובים, כמו לדאוג לזולת, לעזור לעני, לתמוך בנזקק. ערכי היהדות, כערכיהן של הדתות המסורתיות האחרות, מבוססים על האידיאלים הנצחיים של טוב וצדק. במשך מאות שנים הם משרתים את המטרה הנשגבת של אחדות, הגברת האימון וההבנה ההדדית.

"אני בטוח, שהקהילה היהודית ברוסיה תמשיך גם להבא לתרום תרומה מכובדת לקידום הרב-שיח בין הדתות והתרבויות השונות ברוסיה, לחיזוק הידידות המסורתית של עמיה".

ראש הממשלה מדבדב כתב: "לכבוד רבה הראשי לרוסיה, הרב בערל לאזאר

"קבל-נא שפע ברכות לראש השנה היהודי. יום זה קשור עם התחדשות רוחנית, עם מחשבות נעלות ועם תקווה טובה לעתיד. ערכי היהדות, המסורת היהודית של עשיית שלום, מתן כבוד ועזרה לזולת, הינם בעלי חשיבות בל יעבור לאנושות, והם היו לחלק בלתי נפרד מהתרבות וההיסטוריה של ארצנו רוסיה.

"חשוב הוא במיוחד שהקהילות היהודיות ברוסיה מנהלות כעת פעילות צדקה נרחבת ותורמות תרומה ניכרת לקידום יחסי שלום והסכמה בין עמים שונים ובדתות שונות בארצנו. אני מאחל לכבודו ולכל יהודי רוסיה בריאות טובה וכל טוב בשנה החדשה".

ראש העיר מוסקבה סרגיי סוביאנין כתב: "לכבוד רבה הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר

"כבוד הרב! אני מברך את כבודו ואת כלל קהילת יהודי מוסקבה לראש השנה היהודית. ימי החג נותנים הזדמנות טובה לכולנו לעשות חשבון נפש של השנה שעברה, לתכנן עוד מעשים טובים ועוד תוכניות לשנה הבאה.

"אני מעריך גבוהה את תרומת כבודו לפיתוח שיתוף הפעולה הבונה של הרשות, הציבור, הקהילות הלאומיות והדתיות, הכול לשם קידום שלום הבית החברתי, התפתחותם ושגשוגם של עמי ארצנו. אני בטוח ששיתוף פעולה זה מהווה קו מנחה של עבודתך, והוא מניב פירות נראים לעין ובעלי משקל.
הלוואי וראש השנה יביא שמחה ורווחה לכל משפחות היהודים שומרי המצוות, לכל העם היהודי.
שנה טובה ומאושרת".
פוטין מוסקבה הגר''ב לאזאר מדבדב ראש העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד