י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

האישה הסיתה ילדיה • ביה"ד: קנס 80 אלף ש"ח

אם לשניים מנעה מבעלה לשעבר לראות את ילדיו במשך שבעה חודשים • כשהתברר שהאישה מערבת את הילדים בפרטי סכסוך הגירושין, החליטו הדיינים להעביר את המשמורת מהאם לאב באופן מיידי

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



סכסוך סוער על גורלם של שני הילדים, הגיע אל פתחו של בית הדין הרבני במרכז הארץ, לאחר שאם לשניים, מנעה מבעלה לשעבר לראות את ילדיו במשך שבעה חודשים ברציפות.

ממספר תביעות אותן הגיש האב, באמצעות עו"ד אבי גפן, עולה שהאישה נהגה להסית קשות את הילדים בני ה-5 וה-8, כנגד אביהם, וכתוצאה מכך סירבו הילדים לראותו, ואף כינו אותו בכינויים קשים שלא תואמים את שפת בני גילם.

לדברי עו"ד אבי גפן, האישה מנעה מהבעל לראות את ילדיו, עוד כשגרו יחדיו באותה דירה, והייתה נועלת אותם בחדר השינה לפני ששב מעבודתו.

לאחר שהבעל יצא מהבית, ניסתה האישה לסכל, בכל דרך אפשרית, את הסדרי הראייה, והסיתה את הילדים קשות נגד אביהם.

מהתביעות עולה שהאב הגיע אל בית גרושתו למעלה מ-70 פעם, ובכל פעם סוכלו הסדרי הראייה. כתוצאה ממצבו העגום, ומההתעסקות הבלתי פוסקת בגורל הילדים, איבד הבעל את עבודתו ונותר מובטל.

בית הדין הרבני, בו נאבקים בני הזוג על הסדר הגירושין, שלח את ההורים וילדיהם למכון למסוגלות הורית, על מנת שתאובחן מסוגלותם. כמו כן בדק המכון חשש לניכור הורי ממנו סובלים הילדים.

חוות הדעת של המכון קבעה, כי הילדים סובלים מנתק קשה עם אביהם, וכי אם ההורים לא ישתפו פעולה, עלולים הילדים להתדרדר למצב של ניכור הורי חריף, שאותו יהיה קשה מאוד לשקם.

הקלטות שערכה האישה לילדיה, אותן הגישה לבית המשפט, אפשרו לבעל להוכיח כי האישה מערבת את הילדים הרכים בסכסוך הגירושין, בפרטים כמוסים הנחשפים רק בהיכל בית הדין עצמו.

כתוצאה מהתגלית, החליטו הדיינים להעביר את המשמורת על הילדים מהאם לאב באופן מיידי, וכמו כן לקנוס את האם ב-80 אלף שקלים, שיועברו לגרוש בשל ההוצאות המשפטיות הכבדות, ואובדן הזמן מהם סבל במהלך מאבקו.

כעת תובע הבעל מהאישה מיליון שקלים נוספים – פיצויים, על כלל הנזקים הקשים שנגרמו לו לדבריו, במהלך ארבע השנים בהן הם מסוכסכים.
קנס בית הדין הרבני גירושין בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד