ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

משחק ההסתה: הרוג חרדים - וחסוך כסף למדינה

הסתה מזעזעת ברשת: משחק מציע לגולשים לחסל חרדים, להיזהר מהיריקות שלהם, ולחסוך כסף למדינה בחיסולם • יוצר המשחק: "רואה את המשחק מזוית הומוריסטית"

המשחק. צילומסך
המשחק. צילומסך



משחק מזעזע הושק ברשת בימים האחרונים: המשתמש מגלם ילדה שתפקידה לירות על קבוצת חרדים ולהשמידם, להתחמק מיריקות שלהם (המגיעות בליווי סאונד תואם) ולצבור כסף ש'נחסך מהמדינה' בהשמדתו של כל חרדי. כבונוס ניתן לפגוע מידי פעם באחד מגדולי ישראל.

באתר האינטרנט המכנה עצמו 'ההומור של ישראל' מופיע המשחק, ובתיאורו נכתב: "המשחק שיעשה לכם את הקיץ! הם בכל מקום, הם בכיס שלכם, הם מתרבים, הם יורקים על הערכים שלכם ועל הילדות שלכם. עזרו לילדה אחת קטנה להגיד - עד כאן. עזרו לה לשיר ולהבריח את החושך שממלא את ישראל. באנו חושך לגרש ויפה יריקה אחת קודם".

הוראות ההפעלה: "תזוזה עם החצים של המקלדת, יריות עם הרווח. בהצלחה!"

מבדיקה שערך 'בחדרי חרדים' עולה כי מי שיצר את המשחק הוא בעל דף בפייסבוק הנמצא תחת השם המפורש. מדובר בדף שנפתח בניסיון לחקות דף דומה שזכה לאלפי לייקים ועורר סערה תקשורתית בעבר.

בעל הדף מסרב להזדהות בשמו, אך הוא מודה כי הוא זה שיצר את המשחק: "אני מעדיף לשמור על עילום שם. הקללות, הנאצות, האיומים על חיי הם דבר מוחשי ויום-יומי. אני בטוח שזה יובן לך", הוא השיב בתגובה לפנית כתב 'בחדרי חרדים'.

יוצר המשחק המשיך:"אשמח לענות על כל שאלה מאחורי הקיר המגן הזה". הוא הסביר כי הסיבה לכך שאינו רוצה להיחשף היא "אדם שיצר סרטון נגד מוחמד נרצח בהולנד. לא מדובר בפחד באוויר, יש פה ממש פחד אמיתי ומוחשי".

לאחר מכן הסביר את המטרה ביצירת המשחק: "כן, אני יצרתי את המשחק", הוא כתב. "הילדה הקטנה לא 'יורה' בחרדים. היא מגנה על עצמה מפני היריקות ורמיסת הדמוקרטיה (בדמות מגינים בצורת הכנסת) על ידי הנשק היחיד של נשים - שירת נשים.

"אפשר לראות את התווים היוצאים מפיה. המשחק ממש לא אמור להיות הסתה וניסיתי בכל כוחי להראות אותו מזוית הומוריסטית. אני מבין את הרתיעה ממשחק כזה אבל אם זה היה הפוך? אם במקום המון חרדים היו המון ילדות ולמטה היה דוס שיורק, זה היה יותר מטריד. לא? המשחק אמור להיות כיפי ולהעביר מסר של - לא לשתוק מול יריקות או גילויי אלימות".

והוא מסיים "השנאה כבר קיימת. לא?"

מי שחשף את המשחק ואת העומד מאחוריו הוא יאיר טיילור, אחד מעורכי פרויקט 'דוסים', שאמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "מדובר בחציית קו אדום". טיילור הוסיף: "משמעותו של המשחק שרצח חרדים זהו משחק כשר ולגיטימי. כאשר החזרה על הפעולה פעמים רבות גורמת לקהות חושים אצל המשחק, וגורמת לו לחוש שנאה וסלידה, ואף רצון להזיק לחרדים. מבחינה זו, המשחק גרוע וחמור אף יותר מההסתה הרגילה.

"יוצרי הסרטון אינם מוכנים להיחשף, מסתבר שאפילו הם מבינים שכעת הם חצו כל קו אדום חוקי, כאשר תוך שימוש בהומור זול ורדוד הוא מנסה להתחמק מאחריותו ליצירה המתועבת, שהיא כתם על הציבור בישראל כולו". טיילור ואחרים קראו לרשויות החוק "לפעול לאלתר, ובמקביל להורדת המשחק מהרשת, למצוא את האחראים ולהביאם לדין".

קישורים:
המשחק
משחק חרדים הסתה פייסבוק יריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד